Kövér László csak névleg a Fidesz második embere

  • narancs.hu
  • 2014. január 26.

Villámnarancs

Kövér László ebbe hamarosan bele fog őrülni, aggódunk érte. Vigyázzon jobban az egészségére, házelnök úr!

Ez a nap is jól kezdődött, Kövér László interjút adott a Lánchíd Rádiónak, melyben arról beszélt, hogy nem Magyarország bűne a holokauszt. Mindez természetesen a Szabadság térre felhúzandó megszállási emlékműről jutott eszébe. Ha Kövér mai szövegéhez még hozzáadjuk a Népszabadság szombati információit, melyek szerint a házelnök nem lelkesedik különösebben a paksi bővítésért, sőt még morgott is az orosz befolyás növekedése miatt, az meg aztán végképp nem tetszik neki, hogy az egész buliba az esemény után avatták csak be, akkor három következtetés adódik.

1. Nem nagyon tudja tovább titokban tartani jól fejlett Ágnes asszony komplexusát, mert állandóan azt kajabálja, hogy mosom kezeim, mosom kezeim: nem én csináltam a holokausztot, miért engem vegzálnak vele, nem én hívtam be a ruszkikat, hanem a Viktor, ráadásul el is felejtett róla szólni, miért engem vegzálnak vele.

2. A fentiekből következően Kövér nyilvánvalóan csak névleg a Fidesz második embere, valójában egy utolsó senki a pártjában, s bármelyik tányérnyaló csajának több szava van Orbánnál, mint neki.

3. Kövér László ebbe hamarosan bele fog őrülni, aggódunk érte. Vigyázzon jobban az egészségére, házelnök úr!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.