Már nem dolgozik a Magyarságkutatóban a két régész, akik kritizálták A pozsonyi csata c. borzalmat

  • narancs.hu
  • 2021. január 7.

Villámnarancs

A Magyarságkutató nehezen tűri a kritikát.

"Már nem dolgozik a Magyarságkutató Intézetben az a két régész, akik ha visszafogottan is, de nyilvánosan kritizálták az intézet pozsonyi csatáról szóló animációs filmjét. A telex információi szerint Haramza Márknak és Kiss P. Attilának ezzel összefüggésben, retorzióként szűnik meg a munkaviszonya"-  írja a Telex.

Mint írják, Kiss P. Attila és Haramza Márk a Kásler Miklós által alapított MKI Régészeti Kutatóközpontjában dolgozott. Egészen odáig, hogy december 24-én a mandineren megjelent egy vendégcikkük, melyben az MKI A pozsonyi csata című filmjéről írtak kritikus hangvételben, a történelmi hitelességet számonkérve. „Egy nyíltan a 10. század elejének kultúráját és sorsdöntő harcát bemutató alkotás esetében joggal várható el a pontos, tudományos alapokon nyugvó ábrázolásmód” – idézi írásukat a lap. A régészek kritikája elsősorban a történelmi csúsztatásokra vonatkozott, hiszen történelmileg egyáltalán nem odaillő tárgyak kerültek egymás mellé a filmben.

A Telex információi szerint még december végén közölték a két régésszel a főnökeik, hogy az írásuk után távozniuk kell az MKI-ból.

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.