Mr. Ricket mámoros büszkeség fogta el, mert lánya helyettes államtitkár lett

  • narancs.hu
  • 2019. december 5.

Villámnarancs

Rácz Zsófia 22 évesen, szakképzettség nélkül nyerte el a posztot - a hajdani pop-előadó papa nagy örömére.

A 22 éves Rácz Zsófia lett az Emberi Erőforrások Minisztériumának ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkára, s mint azt az Index megírta, Rácz papája nem más, mint a kilencvenes évek gagyipop előadója Mr. Rick, azaz Rácz Erik, aki többek közt a Zárjon be a gyár című klasszikussal hívta fel magára a figyelmet.

A büszke papa a Blikknek vallotta meg, milyen érzéseket keltett benne a lánya kinevezése:

"Egyszerre éreztem mámoros büszkeséget és féltő szorongást, amikor Zsófi felhívott minket Washingtonból, hogy közölje a fantasztikus hírt, de benne is hasonló érzelmek kavarogtak."

"Nem akarok károgni, de őszintén sajnálom, hogy hazánkban a nemtelen becsmérlést nem lehet száműzni a politikai kultúrából. Ettől egyetlen szülő sem tudja megóvni a politikai pályára lépő gyermekét. Szerencsére Zsófi annyira nem görcsöl emiatt, mint én" - tette hozzá Mr. Rick.

false

 

Fotó: Novák Katalin Facebook-oldala

Mint arról a 444 beszámolt, a 22 éves joghallgató még nem rendelkezik a poszt betöltéséhez előírt szakképzettséggel, épp ezért törvényt módosítanak, hogy az EMMI kinevezhesse a 22 éves helyettes államtitkárt.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.