Nőtt és nem csökkent – Rogán vagyona, vagy a Belvárosé?

  • narancs.hu
  • 2014. december 21.

Villámnarancs

Meg lehet nyugodni, Rogán eloszlatta a homályt. Ahogy az tőle tellett.

„A belvárosi önkormányzatot azóta támadják, amióta én vagyok a Fidesz frakcióvezetője. A politikai hátsó szándék, a mindenáron való lejáratás kísérlete nyilvánvaló, mondhatni, kilóg a lóláb a lejárató közlemények és cikkek mögül. Ennek ékes példája, amikor megpróbálták összemosni a nevemet az alvilággal, és miután pereket indítottam emiatt, Portik Tamás rokonai egy csapásra átváltoztak Habony Árpád rokonaivá. Büszke vagyok arra, hogy polgármesterségem alatt a Belváros megújult, és Budapest leggyorsabban fejlődő kerülete lett. Ebben az időszakban a Belváros vagyona nőtt és nem csökkent” – áll Rogán Antal tegnapi közleményében.

De Louis Vuitton legjobb magyar tanítványa nemcsak büszke, fel is van háborodva. Azt írja: „A Demokratikus Koalíció ellen már pert indítottam, most ugyanezeket a rágalmakat ismétlik tovább. Készen állok arra, hogy a bíróság előtt is megvédjem Belváros önkormányzatát a nyilvánvaló rágalmakkal szemben.”

Épp itt az ideje. De reméljük, hogy a büszke ember ott a bíróság előtt nemcsak arról fog eskü alatt vallani, hogy azt sem tudja, ki az a Portik Tamás (hát még Habony Árpád), de azt is elmeséli majd, hogy az égvilágon semmi összefüggés nincsen a fantasztikus belvárosi teljesítmény, illetve aközött, hogy épp ugyanebben az időszakban az ő magánvagyona is „nőtt és nem csökkent”.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.