Rétvári Bence szerint semmi gond nincs azzal, hogy politikai alapon, mindenféle szakmaiság nélkül neveznek ki iskolaigazgatókat

  • narancs.hu
  • 2017. július 29.

Villámnarancs

Ha ő mondja…

A kormány sikereit fényezte Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára mai sajtótájékoztatóján, ahol minden szülő megtudta, hogy mostantól nagyon jó lesz a gyerekeknek és a családoknak is, mert a szokottnál egy héttel korábban jön a szeptemberi családi pótlék.

Azt már nem magától, hanem egy újságírói kérdésre válaszolva mondta a vitatott iskolaigazgatói kinevezésekről, hogy „egy évben sok száz igazgatót neveznek ki, és a döntések elsöprő többségével, 99,5 százalékával (ez a szám honnan jött?) mindenki egyetért. Ha bárki úgy érzi, hogy törvénytelen volt az eljárás, akkor jogorvoslattal élhet, de úgy tudom, az eljárás törvényességét senki sem vitatta egyik esetben sem”.

Rétvári Bence magyaráz

Rétvári Bence magyaráz

Fotó: MTI/Soós Lajos

Nos, az államtitkár valószínűleg teljesen hülyének néz mindenkit, mert csak az elmúlt hónapban jó néhány olyan eset volt, amikor a szülők és a tantestület tiltakozása ellenére neveztek ki igazgatókat, és az eljárást is vitatták: minimum visszás kinevezés zajlott le a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnáziumban (itt elküldték az igazgatót, majd a tiltakozások miatt mégis maradhatott), a keszthelyi Vajda János Gimnáziumban, a makói József Attila Gimnáziumban és a csurgói Csokonai Vitéz Mihály Református Gimnáziumban, amely esetről részletesen is írtunk.

Mennyivel jobban vette volna ki magát, ha Rétvári szimplán kimondja: politikai alapon rakjuk az intézmények élére a diriket, tojunk a pályázatokra meg a sikerekre, csak a irántunk való hűség számít.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.