Semjén Zsolt: „Lightos keresztényüldözés zajlik az Európai Unióban”

  • Narancs.hu/MTI
  • 2017. október 13.

Villámnarancs

De mit szól ehhez Soros György?

Miután tegnap már Orbán Viktor is közölte, hogy „szellemi természetű, rafinált keresztényüldözés” folyik Európában, ma beosztottja, Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes is rátett egy lapáttal az Emmi keresztényüldözésről rendezett konferenciáján.

Szerinte ugyanis „nyilvánvalóan keresztényüldözés zajlik napjainkban, öt vallási okokból üldözöttből négy keresztény, s a jelenség mintegy 100 országban figyelhető meg”. (Hogy mindezt mire alapozza, azt nem fejtette ki.) Hozzátette,

a keresztényüldözés „lightos, de nem veszélytelen formája az, ami az Európai Unióban zajlik,

azaz a keresztény civilizáció tudatos rombolása, feladása. Ez lehetővé teszi, hogy az iszlám, mint kés a vajban tudjon nyomulni Európában. Az európai keresztény identitás megroppant a keresztényellenes mesterkedéseknek köszönhetően.” Semjén egyszerűen nem érti, hogy az európai fórumok miért nem ismerik el végre, hogy keresztényüldözés zajlik.

Őket befogadjuk

Őket befogadjuk

Fotó: MTI – Kovács Attila

Magyarország bezzeg elismeri és segítséget is nyújt: egyrészt „a körülmények kikényszerítették, hogy mindennek intézményes formát adjanak, ezért hozták létre az üldözött keresztények megsegítéséért felelős helyettes államtitkárságot az Emberi Erőforrások Minisztériumának kötelekében”. (Amelynek új felelősét, Azbej Tristant be is mutatta a konferencián Semjén. Tristan egyébként a blogján így jellemzi magát: „Lelkesedő realista, multikulti hazafi, fiatal KDNP-s, toleráns konzervatív, kifinomult fradista állat, gazdaságpárti környezetvédő, munkamániás családapa, pacifista keresztes, külszolgálatos gyerehaza-mozgalmár, szelíd provokátor.”) Másrészt „falvakat, kórházakat, iskolákat építettek újjá, a 2016 decemberi egyiptomi robbantás sérültjeit Magyarországon kezelték, és segítették az Iszlám Állam által lefejezett kopt keresztények családját is”.

A miniszterelnök-helyettes végül hozzátette, Magyarországnak természetes kötelezettsége ez a segítségnyújtás, az üldözött keresztények befogadásában nagyvonalú is, de azért nem cél ám, hogy „a keresztény Kelet kiürüljön. Nem az a megoldás, hogy a keresztények mind telepedjenek át Európába vagy az Egyesült Államokba, hanem úgy kell segíteni őket, hogy szülőföldjükön, a kereszténység ősi területein megtartsák a keresztény pozíciókat. Csak azok jöjjenek el, akik végképp nem tudnak maradni, mert lehetetlen helyzetben vagy életveszélyben vannak.”

Lám, micsoda befogadó ország vagyunk mi!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.