Tettlegességig fajul a belvárosban Orbán és Simicska háborúja, az ügyvéd jogos önhatalmat emleget

  • narancs.hu
  • 2016. január 2.

Villámnarancs

A főváros karácsonyra kedveskedett célzott csapással Simicska Lajosnak: a rendeletmódosítás értelmében 700 hirdetőoszlopának mostantól kampec. De Simicska nem hagyja magát.

Közvetlenül karácsony előtt tartotta rendkívüli ülését a főváros képviselő-testülete, ahol úgy módosították a közterületek használatáról szóló rendeletet, hogy az csak Simicska Lajosnak fájjon, de nagyon. A módosítás értelmében Orbán haragosának ugyanis 700 darab hirdetőoszlopot kéne eltüntetni a föld színéről Budapesten.

Háború folyt. köv.

Köztéri – Háború folyt. köv.

 

Tarlósék pedig nem vicceltek, s már ma nekiálltak elbontani az oszlopokat, nyilván azért, mert Simicska ezt elmulasztotta a téli szünetben megcselekedni – feltehetően ródlizni volt, de ezt még nem erősítette meg senki.

Az Index mindenesetre úgy tudja, „hogy a Budapest Közút Zrt. emberei délelőtt először a Soroksári út környékén bontottak le és vittek el néhány oszlopot, és a belváros felé közelítve akarják folytatni a munkát. A bontás megkezdéséről nem értesítették a Mahirt.”

Nem értesítették, nem értesítették, Lajosnak mégis valahogy a fülébe jutott a dolog, s a cég ügyvédje útján belengette, hogy őrző-védőkkel védik meg oszlopaikat. A cég jogos önhatalommal fogja megvédeni tulajdonát – nyilatkozta Magyar György a portálnak, arra hivatkozta, hogy a Mahir megtámadta a közgyűlés döntését, amit majd folyó hó 11-én tárgyal a bíróság, így addig el a kezekkel az oszlopoktól!

A Mahir őrző-védőit értesítette az ügyvéd, tehát mától kalandos momentumok várnak a fővárosunkra…

Hja, kérem, aki a nagyfiúk homokozójában lakik, annak nyilván számolnia kell az ilyesmivel.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.