Úgy tűnik, elfogyott a tavalyi 1,4 milliárd: a Rogán-minisztérium feldobott 227 milliót egy koncertfilmre

  • narancs.hu
  • 2017. február 27.

Villámnarancs

Úgy tűnik, Leslie Mandoki lesz a főszereplő.

„A kormány múlt heti ülésén újabb 227 millió forintos támogatás odaítéléséről döntött, most azonban a 2017-es költségvetés tartalékából. Eszerint a kormány egyetért azzal, hogy az 1956-os forradalom és szabadságharc emlékévéhez kapcsolódóan megvalósuló berlini, londoni és párizsi kulturális-művészeti rendezvényről koncertfilm készüljön. Erre a célra Miniszterelnöki Kabinetiroda a 2017-es költségvetés tartalékából 227 millió forintot kap azonnal, a pénzzel 2018 májusáig kell elszámolni” ­– írja a napi.hu.

A határozatban nem említik, hogy mégis kik lesznek azok a szerencsések, akik felléphetnek „az 1956-os forradalom és szabadságharc emlékévéhez kapcsolódóan megvalósuló berlini, londoni és párizsi kulturális-művészeti rendezvényeken”, ám a napi.hu kiszúrta, hogy a közeljövőben csupán egyvalaki lép fel Berlinben, Londonban és Párizsban, ő pedig nem más, mint

a nagyon világhírű Leslie Mandoki,

akihez már tavaly hozzávágtak 1,4 milliárdot, hogy „az ’56-os forradalom kapcsán többek között Berlinben, Londonban és Párizsban szervezzen kulturális eseményeket”. Leslie-nek akkor társa is akadt, Csetényi Csaba cége, a Network 360.

false

 

Fotó: MTI - Koszticsák Szilárd

Akkor ezt írtuk: Csetényi Csabáról leginkább azt tudjuk, hogy Rogán Antal jószomszédja, bár szerinte ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy cége – különösen azóta, hogy Simicska elbujdosott – sorra nyeri a zsírosabbnál zsírosabb állami megbízásokat. „Miért ne nyernénk? Eddig egyetlen versenyben sem a lakcímkártyámat kellett indítanom, hanem az ötleteinket és azokat a megoldásokat, amelyek megkülönböztetnek bennünket másoktól” – nyilatkozta még februárban Csetényi a Magyar Időknek, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy ez a mostani ötlete, a nemzetközi haknikirály, Leslie Mandoki csatasorba állítása is minden bizonnyal olyan példátlan kreativitást feltételező dolog, amely megkülönbözteti őt másoktól, ami leginkább passzol az 1956-os évfordulóhoz, és ami, ha minden pénzt nem is, de 1,4 milliárdot mindenképpen megért Rogán minisztériumának.

Ha a napi.hu feltételezése beigazolódik, akkor az azt jelentheti, hogy az 1,4 milliárdot már eltapsolták, de még filmet is akarnak.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.