Visszhang: film

A mélyben

  • 2023. július 19.

Visszhang

A rossz horrornál nincs unalmasabb.

Ha rákiabálnak az emberre, hogy „hú”, attól lehet, hogy egy pillanatra megemelkedik a pulzus, de a primer ijesztgetés nem mozdít meg semmilyen a lélek zugaiba rejtett belső félelmet, ráadásul amíg eljutunk egy-egy ilyen „hú”-ig, komolyan kéne vennünk ezredszerre látva is életszerűtlen baromságok sorozatát. A filmbéli család persze, hogy mindjárt beköltözik a szokatlan körülmények közt megörökölt világvégi házba, persze, hogy nem veszik észre a szemüket kiverő gyanús jeleket, a férfi persze, hogy bemászik oda, ahová nem volna szabad… A megjelenő naiv ingatlanügynökről, ill. óvatlan rendőrjárőrről mindjárt látszik, hogy éppen a ház alatti vízaknában lakozó rémek fogára való, akik viszont a film alapszituációjának ellentmondva kénytelenek kihaladni az aknából a sűrű, sötét erdőbe, szétmarcangolandó a betolakodókat.

Apropó rém. Amikor az alien-hobbit-dinoszaurusz tágra tárja rombusz alakú, erősen váladékos száját, csak az nem látja meg benne a vagina dentatát, aki még sosem hallott a kasztrációs szorongás eme mitológiai kifejeződéséről. Nem is a családfő küzd meg a fertelmes lényekkel, őt súlyosan megsebesítik, hanem az anya, hogy tűzön-vízen át kimentse lányát, és (ha már ott van, hát jó) a férjét is a veszedelemből. További érdekes, a nemek közötti viszonyok napjainkban megfigyelhető átalakulásával kapcsolatos belemagyarázásokat lehetne még eszközölni, de nincs tudatosan végiggondolt koncepció, nincsenek összefüggések, és a fogas, nemire emlékeztető szájszerv is csak egy gusztustalan ötlet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."