Visszhang: animációs film  

A Mitchellék a gépek ellen

  • SzSz
  • 2021. június 2.

Visszhang

Körülbelül a félidőnél járunk, amikor a Mitchell család két hozzájuk hasonlóan tökkelütött, épp ezért az ő oldalukon álló androiddal a robotapokalipszis elől menekülve bevetik magukat egy plázába.

Igyekeznek egy Pal-boltot keresni, hogy a hibakódot beütve véget vessenek a gépek lázadásának. Csakhogy a környék összes elektromos kütyüje ellenük fordul: kenyérpirítók, porszívók és masszázsfotelek törnek az életükre, ők pedig egyetlen fegyvert sem találnak, hisz mára már a teniszütők is okoseszközökké váltak, hogy így javítsanak a szerváinkon. Az animációs film a látványos és nem kevésbé vicces jelenetben körülbelül egy tucat filmet idéz meg, s az összes szereplő (mindnek hiányzik legalább egy kereke) megkapja a maga 5 percét. A sztori pedig rohamtempóban szalad a végkifejlet felé.

Csak épp a rengeteg utalás, vi­zuá­lis geg és szójátéktömkeleg alól végül csak előmászik a patikamérleg. A rendezők, Michael Rianda és Jeff Rowe hozták össze az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű animációs sorozatát, a Rejtélyek városkáját, de legalább ilyen fontos a producerek, Phil Lord és Chris­topher Miller személye: ők ugyanezt az idézetekkel megtömködött, kikacsintós és elszállt humort a Derült égből fasírttal kezdték el, majd a 21 és 22 Jump Streeten keresztül A Lego-kalandon át folytatták, hogy a Pókember – Irány a Pókverzumban juttassák csúcsra. A Mitchellék a gépek ellen ez utóbbihoz hasonlóan egyedi, kevert animációval készült, amely legalább annyira támaszkodik a képregényes, mint a videójátékos esztétikára.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.