Visszhang: animációs film  

A Mitchellék a gépek ellen

  • SzSz
  • 2021. június 2.

Visszhang

Körülbelül a félidőnél járunk, amikor a Mitchell család két hozzájuk hasonlóan tökkelütött, épp ezért az ő oldalukon álló androiddal a robotapokalipszis elől menekülve bevetik magukat egy plázába.

Igyekeznek egy Pal-boltot keresni, hogy a hibakódot beütve véget vessenek a gépek lázadásának. Csakhogy a környék összes elektromos kütyüje ellenük fordul: kenyérpirítók, porszívók és masszázsfotelek törnek az életükre, ők pedig egyetlen fegyvert sem találnak, hisz mára már a teniszütők is okoseszközökké váltak, hogy így javítsanak a szerváinkon. Az animációs film a látványos és nem kevésbé vicces jelenetben körülbelül egy tucat filmet idéz meg, s az összes szereplő (mindnek hiányzik legalább egy kereke) megkapja a maga 5 percét. A sztori pedig rohamtempóban szalad a végkifejlet felé.

Csak épp a rengeteg utalás, vi­zuá­lis geg és szójátéktömkeleg alól végül csak előmászik a patikamérleg. A rendezők, Michael Rianda és Jeff Rowe hozták össze az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű animációs sorozatát, a Rejtélyek városkáját, de legalább ilyen fontos a producerek, Phil Lord és Chris­topher Miller személye: ők ugyanezt az idézetekkel megtömködött, kikacsintós és elszállt humort a Derült égből fasírttal kezdték el, majd a 21 és 22 Jump Streeten keresztül A Lego-kalandon át folytatták, hogy a Pókember – Irány a Pókverzumban juttassák csúcsra. A Mitchellék a gépek ellen ez utóbbihoz hasonlóan egyedi, kevert animációval készült, amely legalább annyira támaszkodik a képregényes, mint a videójátékos esztétikára.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.