Visszhang: film

A szurdok

Visszhang

Ma már nem is az a kérdés, hogy tudnak-e újat mutatni a streaming termékek, maximum annyit várunk tőlük, hogy legalább a már ismert elemek vegyítésében, hígításában szolgáljanak némi meglepetéssel. 

Az Apple TV+ új filmjének ez a léc is magasnak tűnik kissé, de ettől még érdemes lehet a megnézésre.

Levi mesterlövész, a világ top 5-je közül az egyik, ám – ahogy az lenni szokott – kiégéssel küzd egy ideje. Egy napon végtelenül titkos küldetésre indul, ahol egy toronyból irányítva egy rejtélyes szurdokot kell védenie a világtól – még inkább a világot a szurdoktól. Abból ugyanis időről időre olyasmi tör fel, amire a halandók nincsenek felkészülve. A teljes nyugati oldalt ő védi, a keleti part pedig a szemközti őrtoronyban állomásozó Drasa felségterülete, aki maga is a mesterlövészek legjobbika, ráadásul nő, így a bonyodalom elkerülhetetlen. Mintha egy elvadult, sci-fi horrorra írt Rómeó és Júlia-parafrázist látnánk: a fiatalokat nem választhatja el a kettejük között tátongó szakadék, még akkor sem, ha zombik általi halállal kell fizetniük a szerelemért.

A műfaj felszenteléseként felbukkanó Sigourney Weaver, valamint a főszerepet játszó Anya-Taylor Joy és Miles Teller is jól játszanak (már amennyire a szinte teljesen sötét képekből megállapítható). Ráadásul a klisék mellett még egy-egy easter eggnek is maradt hely: Teller például A vezércselt idézve sakkozik az egyik őrtoronyban, míg Joy a Whiplashre utalva dobolgat a másikban. Jutalomjáték ez nekik, a rendezőnek, sőt mindenkinek – a nézőt leszámítva.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.