Visszhang: film

A szurdok

Visszhang

Ma már nem is az a kérdés, hogy tudnak-e újat mutatni a streaming termékek, maximum annyit várunk tőlük, hogy legalább a már ismert elemek vegyítésében, hígításában szolgáljanak némi meglepetéssel. 

Az Apple TV+ új filmjének ez a léc is magasnak tűnik kissé, de ettől még érdemes lehet a megnézésre.

Levi mesterlövész, a világ top 5-je közül az egyik, ám – ahogy az lenni szokott – kiégéssel küzd egy ideje. Egy napon végtelenül titkos küldetésre indul, ahol egy toronyból irányítva egy rejtélyes szurdokot kell védenie a világtól – még inkább a világot a szurdoktól. Abból ugyanis időről időre olyasmi tör fel, amire a halandók nincsenek felkészülve. A teljes nyugati oldalt ő védi, a keleti part pedig a szemközti őrtoronyban állomásozó Drasa felségterülete, aki maga is a mesterlövészek legjobbika, ráadásul nő, így a bonyodalom elkerülhetetlen. Mintha egy elvadult, sci-fi horrorra írt Rómeó és Júlia-parafrázist látnánk: a fiatalokat nem választhatja el a kettejük között tátongó szakadék, még akkor sem, ha zombik általi halállal kell fizetniük a szerelemért.

A műfaj felszenteléseként felbukkanó Sigourney Weaver, valamint a főszerepet játszó Anya-Taylor Joy és Miles Teller is jól játszanak (már amennyire a szinte teljesen sötét képekből megállapítható). Ráadásul a klisék mellett még egy-egy easter eggnek is maradt hely: Teller például A vezércselt idézve sakkozik az egyik őrtoronyban, míg Joy a Whiplashre utalva dobolgat a másikban. Jutalomjáték ez nekik, a rendezőnek, sőt mindenkinek – a nézőt leszámítva.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Egy nácisztikus személyiség

Leni Riefenstahlt ellentmondásos filmrendezőnek szokták nevezni, aki kétségtelen, olykor egyenesen zseniálisnak aposztrofált tehetségét rossz célok szolgálatába állította, pedig a képlet nem olyan bonyolult: életében és művészetében következetesen vezérelte saját becsvágya.

A padlónál is lejjebb

Steven Knight nem kóborol messze a Peaky Blinders világától; az Ezer bokszütésben tekintetét változatlanul az erőszak mindenféle for­mái­ra, az általános kegyetlenkedés közepette szövődő véd- és dacszövetségekre és a személyes ambícióra szegezi.

„Vigyen a ló”

A fegyverkovács alakjához kapcsolódó historikus szimbólumhordozás és a villoni balladaírás jelenti a szerző új verseskötetének képi és vershagyományát.

Curtis, az etalon

A belvárosi kerületek nagykörúton túli, jó közlekedésű, de kevésbé frekventált részein található üzlethelyiségek jellege és profilja folyamatosan változik, elég csak a Rózsa utca–Aradi utca–Izabella utca–Andrássy út által határolt kicsiny rész egykori legendás helyeire gondolnunk.

„Állj, ki vagy?”

Csáki Judit az utóbbi években kevesebb színikritikát írt, ám annál többet beszélgetett. Három év alatt három portrékötete jelent meg: 2022-ben Csuja Imréről (Imi, ne csináld!), 2023-ban Alföldi Róbertről (Alföldi – rajtam nem múlt), legutóbb pedig Csehalmi Györgyről.