Visszhang: film

Az örökbeadás

  • 2021. december 15.

Visszhang

A bankárságot szívszerelméért, a Filmért odahagyó, s producerként (Alul semmi) sikeres, Angliában élő (gróf) Uberto Pasolini unokatestvére a nagy Pier Paolónak, a nem kevésbé nagy (és herceg) Visconti pedig az ő nagybátyja.

Ehhez képest igazi plebejus témákat választ, amikor rendezésre szánja el magát. A Machan című komédiában (2008) Srí Lankáról próbál Európába eljutni néhány ágrólszakadt migráns – mint nemzeti kézilabda-válogatott (az olyan, mint az izlandi strandröplabda). A Still Life című remekmű (2013) hőse egy magányosan elhunyt emberek temetését szervező, ugyancsak magányos hivatalnok. Új filmjéé pedig egy ablakpucoló. Hároméves kisfiát egyedül neveli, a rák végső stádiumában már nincs miben reménykedjen – és elárvuló gyerekének keres szerető családot.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Halál kasmírpulóverben

Almodóvar öregszik. E tény új dolgokra sarkallja: megjött az étvágya, hogy az öregedésről és a halál egyre nyomasztóbb közelségéről meséljen, és el-elkalandozik spanyol anyanyelvétől.

Mi végre, mi végre?

A Láthatáron Csoport új produkciójának az alcíme – részvételi boldogulás 90 percben – csak első pillanatban tűnik furcsának, hisz’ mindenki próbál valahogyan boldogulni. Együtt, külön, akárhogy. De van-e értelme az egésznek?