Visszhang: film

Bűnös vagyok

Visszhang

Semmi különös, csak François Ozon rendezett egy sikkes kis komédiát a 30-as évek amerikai romantikus komédiáinak és könnyed francia színdarabjainak stílusában.

A Bűnös vagyok alapjául épp Georges Berr és Louis Verneuil 1934-es darabja szolgált. A rendező mindig remekül szórakozik elképesztő mennyiségben produkált filmjeinek készítése közben, de a végeredmény sokszor felemás. Bár a Bűnös vagyok nem hagy maradandó nyomokat, ezúttal a nézők is szívből mulathatnak Ozonnal.

Madeleine (Nadia Tereszkiewicz) kissé tehetségtelen, pénzszűkében lévő színésznő Párizsban. Egy szereplőválogatás után egy neves filmproducer szexuálisan zaklatja őt, és miután a férfi tisztázatlan körülmények között meghal, a hatóságok egyből Madeleine-t gyanúsítják. A nagy csinnadrattával felvezetett perben szobatársa-barátnője lesz az ügyvédje (Rebecca Marder), akinek tanácsára bűnösnek vallja magát, hogy az esetet a női egyenjogúság keretében tárgyalhassák. A színésznőt felmentik, sorra kapja a rajongói leveleket és a szerepajánlatokat, miközben Pauline ügyvédi karrierje is beindul.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.