Visszhang: film

Bűnös vagyok

Visszhang

Semmi különös, csak François Ozon rendezett egy sikkes kis komédiát a 30-as évek amerikai romantikus komédiáinak és könnyed francia színdarabjainak stílusában.

A Bűnös vagyok alapjául épp Georges Berr és Louis Verneuil 1934-es darabja szolgált. A rendező mindig remekül szórakozik elképesztő mennyiségben produkált filmjeinek készítése közben, de a végeredmény sokszor felemás. Bár a Bűnös vagyok nem hagy maradandó nyomokat, ezúttal a nézők is szívből mulathatnak Ozonnal.

Madeleine (Nadia Tereszkiewicz) kissé tehetségtelen, pénzszűkében lévő színésznő Párizsban. Egy szereplőválogatás után egy neves filmproducer szexuálisan zaklatja őt, és miután a férfi tisztázatlan körülmények között meghal, a hatóságok egyből Madeleine-t gyanúsítják. A nagy csinnadrattával felvezetett perben szobatársa-barátnője lesz az ügyvédje (Rebecca Marder), akinek tanácsára bűnösnek vallja magát, hogy az esetet a női egyenjogúság keretében tárgyalhassák. A színésznőt felmentik, sorra kapja a rajongói leveleket és a szerepajánlatokat, miközben Pauline ügyvédi karrierje is beindul.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar rulett

Szociológusok és politológusok rendszeresen elmondják, hogy a magyarok és különösen a Fidesz-szavazók számára az egyik legfontosabb érték a biztonság. Azt is mindig hozzáteszik, hogy Orbán Viktor különlegesen jól érti a „magyar néplelket”, így eredményesen tud játszani az egzisztenciális fenyegetettség és a biztonság utáni vágy érzékeny húrjain.