Visszhang: lemez

Crack Cloud: Red Mile

Visszhang

A Crack Cloud története nem mondható szokványosnak.

Klasszikus értelemben véve nem is zenekar, hanem soktagú kollektíva, akik különböző önsegítő csoportokban találkoztak egymással. A 2015-ben indult projekt vezetője a dobos-frontember Zach Coy, aki nemcsak zenészeket, hanem különböző videós-grafikus művészeket is gyűjtött maga köré, hogy a zenén túlmutató vízióját minél inkább ki tudja teljesíteni. A kanadai zenész eredetileg nem is feltétlenül tervezett egynél több lemezt, de a 2020-as debütálás (Pain Olympics) eklektikus indie-popzenéje elég jó visszhangot kapott a kritikától és a közönségtől egyaránt, úgyhogy azóta a szokványos zenekari mókuskereket járják turnézással és új anyagokkal.

A Red Mile a Crack Cloud harmadik albuma, és nem könnyű megfogni, hogy mi is hallható rajta. Coy zeneileg a garázsrockból jön, és ennek jeleit fel is lehet fedezni egyes dalokban, de ennél jóval színesebb képet mutat az együttes, talán az MGMT kísérletezőbb lemezei, vagy az of Montreal harsány hangszerelései lehetnek jó referenciapontok. Bár a frontember popérzékenysége elég erős, valahogy mégsem a slágernek szánt dalok (The Medium, Blue Kite) emelkednek ki igazán a lemezről, hanem a szétfolyóbb szerkezetű, kaleidoszkópszerű számok, mint amilyen a keleties szaxofontémát rejtő Lack of Lack vagy a záró, nyolcperces címadó dal. A Red Mile messze nem tökéletes album, de fordulatokban gazdag zenei utazást ígér, és azt tisztességesen be is tartja.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.