lemez

Cut Worms: Cut Worms

Visszhang

Max Clarke 32 éve született Cleveland egyik külvárosában, és gyerekkorától szinte csak régi slágereket és klasszikus rockot hallgatott.

Édesanyja egy garázsvásár során vett neki egy akusztikus gitárt 5 dollárért, és innentől nem volt megállás. Clarke Chicagóba ment egyetemre, és az ottani pezsgő zenei élet még inkább a hőn áhított irányba terelte. Tagja lett a The Sue­ves nevű együttesnek, de egy album után otthagyta őket, mert inkább szólóprojektekben gondolkodott. New Yorkba költözött, és 2017-ben adta ki bemutatkozó EP-jét Cut Wormsként, a művésznevet William Blake egyik költeményéből vette. Egy évvel később jelent meg az erőteljesen beatleses ihletésű debütáló album, a Hollow Ground, két évre rá a monumentális, 78 perces Nobody Lives Here Anymore. De harmadjára jóval rövidebbre vette a mondanivalót: cím nélküli új LP-je mindössze 35 perces. Nyári lemezről van szó, annak minden melankóliájával és emelkedettségével együtt. Számos dal akár az ötvenes–hatvanas évek fordulóján is készülhetett volna; a Paste szakírója úgy fogalmazott, hogy ha Clarke szerzeményeit utólag beraknánk az American Graffitibe, egyáltalán nem lógnának ki belőle. Az énekhang néha kicsit lennonos, a produceri munka a korai Phil Spectort idézi, de itt van még persze jó adag Brian Wilson is. A Let’s Go Out On The Town, az erősen Beach Boys-os Use Your Love és az azóta Norah Jonesszal közösen is előadott Too Bad a három csúcspont, ami pedig az összképet illeti, biztosan ez az év eddigi legjobb pszichedelikus poplemeze.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.