lemez

Cut Worms: Cut Worms

Visszhang

Max Clarke 32 éve született Cleveland egyik külvárosában, és gyerekkorától szinte csak régi slágereket és klasszikus rockot hallgatott.

Édesanyja egy garázsvásár során vett neki egy akusztikus gitárt 5 dollárért, és innentől nem volt megállás. Clarke Chicagóba ment egyetemre, és az ottani pezsgő zenei élet még inkább a hőn áhított irányba terelte. Tagja lett a The Sue­ves nevű együttesnek, de egy album után otthagyta őket, mert inkább szólóprojektekben gondolkodott. New Yorkba költözött, és 2017-ben adta ki bemutatkozó EP-jét Cut Wormsként, a művésznevet William Blake egyik költeményéből vette. Egy évvel később jelent meg az erőteljesen beatleses ihletésű debütáló album, a Hollow Ground, két évre rá a monumentális, 78 perces Nobody Lives Here Anymore. De harmadjára jóval rövidebbre vette a mondanivalót: cím nélküli új LP-je mindössze 35 perces. Nyári lemezről van szó, annak minden melankóliájával és emelkedettségével együtt. Számos dal akár az ötvenes–hatvanas évek fordulóján is készülhetett volna; a Paste szakírója úgy fogalmazott, hogy ha Clarke szerzeményeit utólag beraknánk az American Graffitibe, egyáltalán nem lógnának ki belőle. Az énekhang néha kicsit lennonos, a produceri munka a korai Phil Spectort idézi, de itt van még persze jó adag Brian Wilson is. A Let’s Go Out On The Town, az erősen Beach Boys-os Use Your Love és az azóta Norah Jonesszal közösen is előadott Too Bad a három csúcspont, ami pedig az összképet illeti, biztosan ez az év eddigi legjobb pszichedelikus poplemeze.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.