lemez

Cut Worms: Cut Worms

Visszhang

Max Clarke 32 éve született Cleveland egyik külvárosában, és gyerekkorától szinte csak régi slágereket és klasszikus rockot hallgatott.

Édesanyja egy garázsvásár során vett neki egy akusztikus gitárt 5 dollárért, és innentől nem volt megállás. Clarke Chicagóba ment egyetemre, és az ottani pezsgő zenei élet még inkább a hőn áhított irányba terelte. Tagja lett a The Sue­ves nevű együttesnek, de egy album után otthagyta őket, mert inkább szólóprojektekben gondolkodott. New Yorkba költözött, és 2017-ben adta ki bemutatkozó EP-jét Cut Wormsként, a művésznevet William Blake egyik költeményéből vette. Egy évvel később jelent meg az erőteljesen beatleses ihletésű debütáló album, a Hollow Ground, két évre rá a monumentális, 78 perces Nobody Lives Here Anymore. De harmadjára jóval rövidebbre vette a mondanivalót: cím nélküli új LP-je mindössze 35 perces. Nyári lemezről van szó, annak minden melankóliájával és emelkedettségével együtt. Számos dal akár az ötvenes–hatvanas évek fordulóján is készülhetett volna; a Paste szakírója úgy fogalmazott, hogy ha Clarke szerzeményeit utólag beraknánk az American Graffitibe, egyáltalán nem lógnának ki belőle. Az énekhang néha kicsit lennonos, a produceri munka a korai Phil Spectort idézi, de itt van még persze jó adag Brian Wilson is. A Let’s Go Out On The Town, az erősen Beach Boys-os Use Your Love és az azóta Norah Jonesszal közösen is előadott Too Bad a három csúcspont, ami pedig az összképet illeti, biztosan ez az év eddigi legjobb pszichedelikus poplemeze.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.