film

Ne merészelj eljönni a bát micvámra

Visszhang

Itt a Netflix leg­újabb coming of age filmje, Adam Sandlerrel és némi „nunipukival” – vallási alapokba ágyazva. Ajvé!

Stacy átlagos tinédzser, aki nehezen találja a helyét a középiskolai hierarchiában, megküzd a teste változásaival, szerelmes az ügyeletes menő srácba, és minden üres percét a közelgő bát micvájáról álmodozva tölti. Igen ám, de nem telhet el úgy felnövéstörténet, hogy ne bolygatnák meg az el sem ért idillt némi barátok közt felbugyogó árulással, szülői drámázással és ez esetben egy úszó tisztasági betéttel.

Ahol Adam Sandler, ott a gyenge, gyakran altesti humor is feltűnik. Aki nem erre számít, az valószínűleg még nem fizette meg a tanulópénzt a Nagyfiúk vagy a Sátánka végigülésével, ez esetben pedig igen jól jár ezzel a filmmel. 

Sammi Cohen vígjátéka biztosan sokakat kiszolgál majd, főleg hogy az adaptált regény is nagy sikernek örvendett a maga idejében. De azért a sztereotípiákra drogkereső kutyaként trenírozott nyugati átlagnéző fejébe szorult vörös lámpa elég gyorsan kigyullad, és szaporán villogni is kezd, amint a film első tíz percében már röpködnek a sábeszdeklis és maceszgombócos utalások. A botrányszag persze hamar eloszlik, hiszen mindenki szerencséjére itt nem egy erős cultural appropriation, csak egy gyenge zajlik. Nem kell tehát aggódni, a végtelenül kínos, lazaságáért szlenggel és dalolászással teperő, Netflix-archetípusú „jófej-rabbi” sem paródia, így – aki tudja – bátran élvezheti a filmet!

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.