Visszhang: film

Damsel

Visszhang

A kalapot és csizmát viselő Robert Pattinson kikecmereg egy csónakból, majd kinyit egy méretes dobozt, abból kecsesen előlép egy miniatűr ló.

Pattinson hátán puska és gitár. Ez a jelenet jól összegzi a texasi Zellner testvérek bizarr filmjét, amely humorral, kis melankóliával és nagy adag narratív invencióval bontja tovább a klasszikus western régen omladozó mítoszát.

Samuel Alabaster (Pattinson) maga szabta küldetéssel érkezik egy apró, ütött-kopott vadnyugati városkába. Egy papot keres, aki összeadja őt szeretett menyasszonyával, Penelopéval (Mia Wasikowska). Az ő esküvői ajándéka az apró ló is. Csakhogy a pap, Henry (az egyik Zellner, David) nem is igazi pap, a menyasszonyt pedig időközben elrabolta Samuel ádáz ellensége. Ám Zellnerék filmjében semmi sem az, aminek látszik: legalább háromszor vezet meg bennünket a főhős kilétét illetően, s azzal kapcsolatban is lépre csal, hogy ki a címbéli bajba jutott menyecske/legényke.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.