Visszhang: könyvmelléklet

Dóka Péter: Idővihar – Szupermalac és Űrpatkány 3.

Visszhang

Lehetséges, hogy a szuperhősök egy nap már nem is akarják megmenteni a világot?

Pedig épp egy óriás virsli akar a galaxisra támadni, egy robotsárkány fenyeget a mindenség felperzselésével, a Fekete Hóember pedig Durcival, a morcos pingvinlánnyal egyszerűen csak meg akarja fagyasztani a világot. A trilógia befejező részében a népszerű animációs sorozatból is ismert hősi duó és barátaik úgy döntenek, hogy a világ megmentése helyett inkább fagylaltot árulnának. És nem viccelnek: közös vállalkozást nyitnak, a Fáraó Űrfagyit. Szupermalac gyorsaságának és Űrpatkány receptjeinek hála, egész hamar az ő fagyijukat nyalogatják galaxisszerte. Ám hogy, hogy nem, egy balul sikerült új recept miatt mégiscsak vissza kell térniük a szuperhősködéshez, mert a fagyijuknak (és némi leckéztetésnek) hála, az összes többi szuperhős elvesztette a szuperképességeit. Újra szembe kell hát szállniuk a Fekete Hóemberrel és a morcos pingvinnel, akiknek a terve elsőre ugyan nem sikerült, de azért másodszorra már csak elborította némi hó Ködvárost. (A sötét oldalon álló gonoszkodók beindították az óriás hűtőszekrényt, illetve maguk lettek a hűtők.) Az erejüket vesztett hősökből, Acélmedvéből, Havannából és a többiekből sajna jégszobor lett. Így a malacnak és a patkánynak akár akarják, akár nem, ismét világjobbító akciót kell végrehajtaniuk. Az újabb kaland nemcsak humorban gazdag, de kedves és fordulatos is. Máli Csaba rajzaival pedig különösen szerethetővé válik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.