visszhang: tévésorozat

Havenport

  • - ts -
  • 2025. június 25.

Visszhang

A tájjellegű tévésorozat jó móka mindenkinek, pláne a készítőjének.

Csak a műfajt kell megtalálni hozzá, a történet nem érdekes annyira, megteszik a talált műfaj kliséi is, hiszen a couleur locale úgyis elviszi a balhét. S amióta Taylor Sheridan a Dallast betolta A keresztapába (vagy fordítva), s kiszervezte az egészet vidékre (Yellowstone), már a műfaj megtalálásával sem kell annyit veszkődni, biztos a recept: rosszalkodjanak csak a vidékiek. Gyepálják egymást, és iszkoljanak a törvény elől úgy, hogy közben valami kihalófélben lévő mesterséget is űznek.

Ezúttal Észak-Karolina partjainál járunk, vége már, vége már a szép időknek, nagy bajban van a halászat. Alkalmasint régóta bajban lehet, mert már Buckley nagypapa is drogüzelmekkel igyekezett életben tartani a családi vállalatot – sikerrel. Bocs, félsikerrel, mert saját magát nem sikerült, de erről csak flashbackekből értesülünk. A halálesettől megrendült család hagyta volna is a fenébe a szakmát (ti. a narkótrafikálást), de az mindig visszahúzta, e sorozat startjánál meg különösen húzza.

Ezt az üzletet pedig a partnerek megbízhatatlansága és mohósága tartja mozgásban, s már a rend­őrségben sem lehet bízni. S ha mindehhez még hozzácsapunk egy elmebeteget, akit az Utódlás ruhásai öltöztettek fel, hogy szimbolizálja a haladás irányát, akkor valóban nagy ramazurira lehet számítani. A gengszterháború úgy zajlik a jó gengszterek és a rossz gengszterek között, hogy a rosszak részről részre elrabolják a jók egyik szeme fényét, a néző meg izgul, hogy sikerül-e kiszabadítani. Általában sikerül.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.