visszhang: tévésorozat

Liverpool, a mi városunk

  • - ts -
  • 2025. június 25.

Visszhang

Ezzel a sorozattal az a baj leginkább, hogy egyszer már láttuk, s akkor egész jó volt.

Egy dél-londoni maffiacsalád balhézott a Costa del Solon, most mint a magyar cím is tudatja, a Mersey-parti megfelelőik teszik ezt. Az A Town Called Malice – szólt a példának állított mű ironikus címe, rejtély, hogy miért pont az iróniát kellett elhagyni, minden mással jobban jártunk volna. Persze a különbséget kottázhatjuk úgy is, hogy mekkora a különbség – úgy művészileg – Jason Fleyming és Sean Bean között (félreértések elkerülése végett: az előbbi javára).

Önreflexió nélkül gengszterfilmet csinálni szokás ugyan, de nem is tudom hirtelen, hogy mikor lett utoljára jó vége. A Liver­pool, a mi városunk nagy találmánya, hogy beosztástól függetlenül minden drogkereskedő mellé rendel egy Lady Macbethet, akik feszt kavarnak. Az egyik kiszállna és eltemetett titkot cipel a vállán, a másik feltörne, a harmadik követ vág. S immár nemi hovatartozásra tekintet nélkül mindenki látott jobb napokat is már…

A sorozat tárgya a családon belüli erőszak, a jók és a rosszak is a maffiacsaládon belül sorakoznak fel a rajtvonalnál, a külső partnerek csak afféle állandósult fenyegetésnek tűnnek, a kolumbiaiak a pénzüket akarják, az albánok – Amszterdam felől – betörnének a piacra. S ha a maffiaközi perpatvar nem lenne elég, mikroszinten még olyan nehézségekkel is meg kell küzdeni, mint egy andrológiai vizsgálat, mérlegképes könyvelői túlképzettség vagy a macskatartás nehézségei.

Az angol bűnsorozatok általában a szakág csúcsát jelentik. Általában.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.