Visszhang: film

Idő

Visszhang

M. Night Shyamalan abszurd történetmesélésre és bombasztikus fordulatokra épülő munkássága enyhén szólva is megosztja a közönséget.

Az utolsó konszenzuálisan jónak tartott filmje tulajdonképpen az első sikere, a Hatodik érzék. Azóta a legmegengedőbb kritikusai is hullámzó teljesítménnyel vádolják, a szigorúbbak pedig lefelé tartó spirált látnak. A megalománia jegyeit mutató Idő sem rehabilitálja a rendezőt, a nézőket pedig vérmérsékletük szerint kergeti az őrületbe vagy fakasztja kacajra.

Pedig az alaphelyzet kellően borzongató: egy csapat eltérő jellemű és hátterű ember egy eldugott trópusi partszakaszon reked, ahonnan képtelenek elmenni, és mindenki rohamos öregedésnek indul (örvendetes fejlemény, hogy a horrorrendezők felfedezték a napfényben borzongatást). Shyamalan nem aprózza el a drámát: a rejtegetett tumorok percek alatt sárgadinnye méretűre dagadnak, a kezdődő skizofrénia pár óra alatt elemészti az elmét, a gyerekek hirtelen felnőnek, a sutyiban szexelésből pedig öt perc alatt baba lesz. És mindez pont olyan röhejes és kellemetlenül groteszk, mint ahogy hangzik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.