Visszhang: lemez

Iggy Pop: Every Loser

Visszhang

Nemrég töltötte be a 75-öt Iggy Pop, a Raw Power című album pár hét múlva lesz 50, vagyis épp elegendő indoka lenne a múltba révedésre, de inkább vadonatúj lemezzel ünnepli a jubileumokat.

A három évvel ezelőtti Free-hez képest most visszatér a punkhoz meg a rockhoz, és a Free-n hallható obskúrus közreműködők után most komplett sztárparádét zúdít ránk. Itt van Duff McKagan, Chad Smith, Josh Klinghoffer, Stone Gossard, Travis Barker, Eric Avery, Chris Chaney, a néhai Taylor Hawkins, valamint Andrew Watt, aki nemcsak producerként, hanem gitárosként is remekel. Jobbnál jobb számok váltják egymást: a Frenzy kellően dühös, a talán Johnny Deppről szóló Strong Out Johnny az egyik legjobb Iggy-szólódalt, az 1989-es keltezésű Livin’ on the Edge of the Nightot idézi, a New Atlantis szerelmes levél otthonának, Miaminek. A Modern Day Ripoffból nemcsak a Stooges-t, hanem az abból sokat merítő Pixies-t is kihallani, a Morning Show meg akár egy hetvenes évek közepi Stones-ballada is lehetne. A Neo Punk fülbemászóan zúzós, az All the Way Downban a Stooges a heartland rockkal vegyül, a Comments egy hamisítatlan rock-diszkó sláger. De kapunk dörmögős spoken word betéteket, a záró The Regencyben pedig – a Be My Baby-szerű intro és outro között – az album egyik, ha nem legjobb punk-rock himnuszát hallhatjuk. A dal záró sorában Iggy kilép az ajtón, természetesen emelt fővel, hiszen az Every Loser simán odafér az életmű legjobb darabjai, vagyis az első három Stooges-lemez, a Bowie-val készült két album és a Brick by Brick mellé. Soha rosszabb évkezdést.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.