Ilyen a szófán fekvő beteg, akit terapeutája a feje fölött ülve, bólogatva hallgat; a szkizofréniás, akinek személyiségei úgy élnek egymás mellett, ahogy a különböző filmek peregnek egy-egy vetítőteremben; a hipnózis, amely elől senki számára nincs menekvés. Robert Rodriguez legújabb filmje épp a hipnózisról szól, és legalább annyira komolyan veszi témáját, mint a rendező Kémkölykök című sorozata a kormányszervek irányelveit.
A főszereplő egy Danny Rourke nevű nyomozó, akinek fő célja, hogy megtalálja eltűnt lányát. Egy rejtélyes bankrablás után nyomozva természetfeletti jelenségekre bukkan, a mindezek mögött álló bűnözőt azonban képtelen elkapni, az ugyanis képes a teret és az időt is meghajlítani, na meg elméjével más embereket is irányítani. A szálak egy médiumhoz vezetnek, aki beavatja hősünket a hipnotizőrök varázslatos és minden logikát nélkülöző világába: kiderül, hogy a főgonosz milyen csodás képességekkel bír, de Rourke-nak sincs miért szégyenkeznie, ő ugyanis egyedüliként tök immunis az efféle elmetrükkökre.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!