A Paradicsommadarak egy rakás klasszikust emel be a történetbe ilyen-olyan módon: a Rómeó és Júliát, a Giselle-t, vagy épp a Tűzmadarat. S persze bőven akad hasonlóság Darren Aronofsky 2010-es Fekete hattyújával: itt is két, rivális balerina küzd meg egy szerepért; egyikük tipikus, szabályokat áthágó rosszlány, a másik ártatlan tehetség; a próbák és vizsgák kínjaiért pedig egy vasfegyelmet tartó rendező/igazgató felel. Kate az Egyesült Államokból érkezett a párizsi elit akadémiára, és szegény családja mindent feláldozott, hogy álmait kergethesse, vele szemben Marine módos famíliából jött, ám egy tragédiával a háta mögött vág bele a képzésbe, amelynek végén egyetlen táncos maradhat csak talpon.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!