Visszhang: könyv

Sandra Grimm: Vajon miért veszekszünk?

Visszhang

Mindenki veszekszik, a veszekedés az élet természetes része.

Mégis jobb elkerülni, már a saját érdekünkben is. A gyerekeknek sem árt megtanulniuk tehát, hogy a veszekedés nem ugyanaz, mint a vitatkozás, és hogy bocsánatot kérni éppúgy tudni kell, mint megbocsátani. Ez a színes, képregényes elemekkel operáló – 4 éves kortól ajánlott – kemény táblás ismeretterjesztő könyv végigveszi, miért szoktunk veszekedni, vitatkozni, és hogy mikor csináljuk mindezt ok nélkül. Arról is szó esik, mit érzünk eközben, és hogy milyen szabályokat kell betartani még a leghangosabb szócsaták közben is. A lezáráshoz is kapunk tanácsokat, s arra nézvést is, hogy hogyan lehet a konfliktusban állókat jobb belátásra bírni, és véget vetni a feszültségnek.

De mit lehet tenni zaklatás esetén, s a bántalmazott gyerekek hogyan védhetik meg magukat? Ez talán a legfontosabb része a könyvnek, mert sokszor adódhatnak ilyen szituációk, és a kisgyerekek nem mindig mernek azonnal segítséget kérni. Példákon keresztül egyszerű, könnyen elsajátítható, könnyen gyakorolható ötletekkel szolgál a könyv.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.