Visszhang: lemez

Inspiral Carpets: The Complete Singles

Visszhang

Az Inspiral Carpets legnagyobb sikereit a kilencvenes évek első felében aratta.

Jobb híján az indie és az elektronikus tánczene határmezsgyéjén egyensúlyozó Madchester-szcénához szokták sorolni, de ez nem feltétlenül szolgáltat igazságot a zenekarnak. Míg kortársaik az akkori legmodernebb szintiket és hangzásokat használták, addig a Carpets legjellemzőbb hangszere a villanyorgona volt, dalaik pedig inkább a Teardrop Explodes-féle pszichedelikus popzenét idézték. A Tom Hingley vezette zenekar 1995-ben feloszlott, de azóta többször is aktivizálta magát. Az idén néhány év szünet után ismét koncertezni kezdenek, ennek apropójából a Mute Records megjelentette a zenekar összes kislemezének gyűjteményes kiadását. A Complete Singles abból a szempontból mindenképpen hiánypótló kiadvány, hogy az újramaszterelt felvételek sokkal elevenebben szólnak, mint az eredetiek, amelyek a hangzás tekintetében nem öregedtek túl jól.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.