Visszhang: tévésorozat

Rajzás

Visszhang

Az Atlanta harapós popkultúra-kritikája, szürreális tónusai és önmagát is megmosolygó egzisztencializmusa után magas elvárásaink lehettek a Rajzással kapcsolatban.

A Rajzás csak az első produktuma Donald Glover nagyszabású szerződésének az Amazonnal. Talán a túl evidens utalgatások teszik (Ni’Jah, a sorozatbeli popsztár alig leplezett alakmása Beyoncénak, míg az énekesnő megszállott online rajongói bázisa, a Beyhive Swarmként kel új életre), vagy a limitált minisorozat formátum, esetleg a végsőkig vitt antihősépítés, de a Rajzás hagy némi elégedetlenséget maga után.

A frusztrált, zárkózott Dre (Dominique Fishback) napjait a világhírű énekesnő, Ni’Jah iránti rajongás tölti ki. Amikor nem róla tweetel vagy a dalait hallgatja, akkor jövőbeli találkozásukról fantáziál. Ő maga szinte észre sem veszi, hogy elszigetelődik egyetlen érzelmi (és pénzügyi) támaszától, Marissától (Chloe Bailey), aki nővére és legjobb barátnője is. Amikor a lány egy párkapcsolati krízis után öngyilkos lesz, Dre lába alól végleg kicsúszik a talaj, és megszállott rajongása, gyermekkori traumái és gyásza gyilkos körútra terelik egész Amerikán keresztül.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.