Visszhang: koncert

Still Corners

Visszhang

Négy évvel ezelőtt remek koncertet adott az A38-on a brit-amerikai Still Corners.

Érdemes volt ismét megnézni őket, ráadásul a köztes időben előrukkoltak az ötödik albumukkal (The Last Exit), mostanában meg épp a nemrég újra ki­adott Strange Pleasures című második lemezük tizedik évfordulóját ünneplik. A tagságot hivatalosan Tessa Murray billentyűs-énekesnő és Greg Hughes gitáros alkotja, de a koncerteken Jack Gooderham dobos is a felállás része. Zenéjük amolyan pszichedelikus dreampopként írható le, és ha nagyon kritikusak és leegyszerűsítők akarnánk lenni, azt mondhatnánk, hogy olyan, mintha a Pink Floyd játszaná Chris Isaaktől a Wicked Game-et, női énekhanggal. A gyorsabb dalokban van némi posztpunkos íz, és ilyenkor kár, hogy a basszus nem élőben szól. A koncert (és az együttes) erősségének Hughes atmoszferikus gitározása tekinthető, játéka még az unalmasabb szerzeményeiket is feldobja. Elhangzik két feldolgozás is: az egyik a So Far Away a Dire Straits-től, a másik pedig a Crying Game. Utóbbit a legtöbben talán Boy George előadásában ismerik, a hasonló című, 1992-es film sound­trackjéből, márpedig az is egy cover volt – az eredeti változatot 1964-ben adta ki Dave Berry. Egy pillanatra úgy tűnik, mintha a Still Corners a Bronski Beat-féle Smalltown Boyba is belecsapna, de aztán kiderül, hogy a Black Lagoon című saját szerzeményekről van szó. A legnagyobb sikert a fő blokkot záró The Trip című daluk aratja, aztán még visszajönnek két szám erejéig. Jó 500 néző távozik elégedetten; valahogy így képzel el az ember egy kellemes nyári hétköznapi estét.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.