Visszhang: koncert

Still Corners

Visszhang

Négy évvel ezelőtt remek koncertet adott az A38-on a brit-amerikai Still Corners.

Érdemes volt ismét megnézni őket, ráadásul a köztes időben előrukkoltak az ötödik albumukkal (The Last Exit), mostanában meg épp a nemrég újra ki­adott Strange Pleasures című második lemezük tizedik évfordulóját ünneplik. A tagságot hivatalosan Tessa Murray billentyűs-énekesnő és Greg Hughes gitáros alkotja, de a koncerteken Jack Gooderham dobos is a felállás része. Zenéjük amolyan pszichedelikus dreampopként írható le, és ha nagyon kritikusak és leegyszerűsítők akarnánk lenni, azt mondhatnánk, hogy olyan, mintha a Pink Floyd játszaná Chris Isaaktől a Wicked Game-et, női énekhanggal. A gyorsabb dalokban van némi posztpunkos íz, és ilyenkor kár, hogy a basszus nem élőben szól. A koncert (és az együttes) erősségének Hughes atmoszferikus gitározása tekinthető, játéka még az unalmasabb szerzeményeiket is feldobja. Elhangzik két feldolgozás is: az egyik a So Far Away a Dire Straits-től, a másik pedig a Crying Game. Utóbbit a legtöbben talán Boy George előadásában ismerik, a hasonló című, 1992-es film sound­trackjéből, márpedig az is egy cover volt – az eredeti változatot 1964-ben adta ki Dave Berry. Egy pillanatra úgy tűnik, mintha a Still Corners a Bronski Beat-féle Smalltown Boyba is belecsapna, de aztán kiderül, hogy a Black Lagoon című saját szerzeményekről van szó. A legnagyobb sikert a fő blokkot záró The Trip című daluk aratja, aztán még visszajönnek két szám erejéig. Jó 500 néző távozik elégedetten; valahogy így képzel el az ember egy kellemes nyári hétköznapi estét.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.