Visszhang: koncert

Still Corners

Visszhang

Négy évvel ezelőtt remek koncertet adott az A38-on a brit-amerikai Still Corners.

Érdemes volt ismét megnézni őket, ráadásul a köztes időben előrukkoltak az ötödik albumukkal (The Last Exit), mostanában meg épp a nemrég újra ki­adott Strange Pleasures című második lemezük tizedik évfordulóját ünneplik. A tagságot hivatalosan Tessa Murray billentyűs-énekesnő és Greg Hughes gitáros alkotja, de a koncerteken Jack Gooderham dobos is a felállás része. Zenéjük amolyan pszichedelikus dreampopként írható le, és ha nagyon kritikusak és leegyszerűsítők akarnánk lenni, azt mondhatnánk, hogy olyan, mintha a Pink Floyd játszaná Chris Isaaktől a Wicked Game-et, női énekhanggal. A gyorsabb dalokban van némi posztpunkos íz, és ilyenkor kár, hogy a basszus nem élőben szól. A koncert (és az együttes) erősségének Hughes atmoszferikus gitározása tekinthető, játéka még az unalmasabb szerzeményeiket is feldobja. Elhangzik két feldolgozás is: az egyik a So Far Away a Dire Straits-től, a másik pedig a Crying Game. Utóbbit a legtöbben talán Boy George előadásában ismerik, a hasonló című, 1992-es film sound­trackjéből, márpedig az is egy cover volt – az eredeti változatot 1964-ben adta ki Dave Berry. Egy pillanatra úgy tűnik, mintha a Still Corners a Bronski Beat-féle Smalltown Boyba is belecsapna, de aztán kiderül, hogy a Black Lagoon című saját szerzeményekről van szó. A legnagyobb sikert a fő blokkot záró The Trip című daluk aratja, aztán még visszajönnek két szám erejéig. Jó 500 néző távozik elégedetten; valahogy így képzel el az ember egy kellemes nyári hétköznapi estét.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)