Visszhang: tévésorozat

Demons & Saviors

Visszhang

Az ABC News és a Hulu true crime sorozatában új jelentést nyer a boszorkányper kifejezés.

A kezdés kissé zavarba ejtő: megismerjük a tiné­dzser Christina Boyert, aki állítólagos telekinetikus képességeivel „poltergeist lányként” válik híressé Amerika-szerte. Néhány év múlva elítélik hároméves lánya, Amber megöléséért. A minisorozat könnyedén követhetné a megszokott szenzációhajhász, kissé szadista true crime vonalat – hiszen annyi szaftos részlet kínálkozik. Ami rejtélyes, paranormális jelenségeket firtató történetként indul, hamar bűnügyi drámává változik; az életfogytiglanra ítélt Christina ügyét egy lelkes amatőrökből álló csapat kezdi újravizsgálni.

A Christina képességeivel foglalkozó első epizód kilóg a minisorozat szerkezetéből, de segít meg­alapozni a későbbi per erősen moralizáló, hisztérikus hangnemét. A sorozat írói különösen figyelnek arra, hogy egyenlő megszólalási lehetőséget adjanak Christina támogatóinak és vádlóinak (a nő barátja, aki a legvalószínűbb tettesnek tűnik, nem kívánt nyilatkozni). A szokatlan kiegyensúlyozottságból úgy tetszik, az amatőr (és főként nőkből álló) nyomozócsapat alaposabb tényfeltáró munkát végzett, mint az igazságszolgáltatási rendszer veterán képviselői. A széria példás mértéktartással mutatja be a nézőpontok sokféleségét, és nem kívánja utólagosan megoldani a bűnügyi rejtélyt (bár érezhetően Christina oldalával szimpatizál). Ami kirajzolódni látszik, az az igazságszolgáltatás elfogultsága és hiányosságai; a Demons & Saviors pont akkor a legerősebb, amikor hallgatni tud.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.