Visszhang: tévésorozat

Demons & Saviors

Visszhang

Az ABC News és a Hulu true crime sorozatában új jelentést nyer a boszorkányper kifejezés.

A kezdés kissé zavarba ejtő: megismerjük a tiné­dzser Christina Boyert, aki állítólagos telekinetikus képességeivel „poltergeist lányként” válik híressé Amerika-szerte. Néhány év múlva elítélik hároméves lánya, Amber megöléséért. A minisorozat könnyedén követhetné a megszokott szenzációhajhász, kissé szadista true crime vonalat – hiszen annyi szaftos részlet kínálkozik. Ami rejtélyes, paranormális jelenségeket firtató történetként indul, hamar bűnügyi drámává változik; az életfogytiglanra ítélt Christina ügyét egy lelkes amatőrökből álló csapat kezdi újravizsgálni.

A Christina képességeivel foglalkozó első epizód kilóg a minisorozat szerkezetéből, de segít meg­alapozni a későbbi per erősen moralizáló, hisztérikus hangnemét. A sorozat írói különösen figyelnek arra, hogy egyenlő megszólalási lehetőséget adjanak Christina támogatóinak és vádlóinak (a nő barátja, aki a legvalószínűbb tettesnek tűnik, nem kívánt nyilatkozni). A szokatlan kiegyensúlyozottságból úgy tetszik, az amatőr (és főként nőkből álló) nyomozócsapat alaposabb tényfeltáró munkát végzett, mint az igazságszolgáltatási rendszer veterán képviselői. A széria példás mértéktartással mutatja be a nézőpontok sokféleségét, és nem kívánja utólagosan megoldani a bűnügyi rejtélyt (bár érezhetően Christina oldalával szimpatizál). Ami kirajzolódni látszik, az az igazságszolgáltatás elfogultsága és hiányosságai; a Demons & Saviors pont akkor a legerősebb, amikor hallgatni tud.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."