Visszhang: koncert

Sunn O)))

Visszhang

Egy Sunn O)))-koncert annyiban hasonlatos Tarr Béla filmjeihez, hogy megtekintése a közönség részéről is valamiféle lelki felkészülést igényel.

Viszont utána elmondhatjuk: láttuk a művészet végét vagy nullpontját, ahonnan tovább már tényleg nincs semmi. E koncerten túli élményre a végletekig belassult drone-ban utazó kéttagú zenekar is rájátszik; budapesti fellépésüknek már a felhívásában ott volt, hogy mindenki hozzon magával füldugót, mivel ez tényleg veszélyesen hangos lesz. De sokat tett hozzá az a színpadi „látványtechnika”, amely a hatalmas erősítőállványokon és szürke fényeken túl tényleg csak a füstgépet használta. A Sunn O))) esetében felmerül, hogy zenéről beszélünk-e még: ha nagyon figyelünk, valami nagyon mély dallamosság talán van a két túlvezérelt gitáron kívül semmit nem tartalmazó hangáradatban, de ami igazán érdekes, az a zajfüggöny. Ennek köszönhetően a füldugó magányában döbbenhetünk meg azon, hogy miközben folyamatosan remeg a nadrágunk, a kezünkben lévő dzsekink, néha furcsa magas hangokat hallunk visszapattanni a falról, de nem tudnánk megmondani, hogy ezek a hangszeres produkcióhoz tartoznak-e, vagy csak úgy keletkeznek a semmiből. És tényleg nagyon hangos, ami már-már ijesztő azzal a tudattal, hogy füldugón keresztül ilyen: az ember kicsit ki akarja próbálni, milyen ez az alapvetően testre ható zaj tompítás nélkül, hogy aztán az elvárható aggodalommal dugja vissza azt a füldugót. Mégis miután vége lett, minden kitisztult, és elégedetten távozhattunk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.