Visszhang: film

The Beast Within

Visszhang

A tízéves Willow (Caoilinn Spingall) egy yorkshire-i erdő közepén él a szüleivel – Noah-val (Kit Harington) és Imogennel (Ashleigh Cummings) –, valamint a nagyapjával (James Cosmo).

Mindenki rendkívül feszült az egyszerre tekintélyt és lepusztultságot sugárzó családi birtokon, a szeszélyes apa időnként napokra eltűnik a sűrű, sötét erdőben, majd meztelenül és véresen tér haza. A felnőttek idegesen suttognak a zárt ajtók mögött, a kislányt pedig rémálmok és asztmarohamok gyötrik. A dokumentumfilmeken edződött Alexander J. Farrell nem finomkodik a szimbolizmussal: a setét családi fészek falait vadásztrófeák borítják, a borús tekintetű apa egy hatalmas szőrmebundába burkolva indul a rengeteg felé, és gyakorta láthatjuk a bíborszínű teliholdat is. Semmi kétség, a család körül vérfarkas ólálkodik.

Ha a film nem volna egyébként is slendrián, a dolgát akkor is nehezítené, hogy épp ebben az évben debütált az 1941-es klasszikus Farkasember allegorikus újragondolása, amelyben Christopher Abbott férfiúi autoritásában bizonytalan családapája vérfarkasként cincálja szét a családi békét. Ott is sokat kell várnunk, míg megpillanthatjuk a szörny pofáját – Farrell sem sieti el a dolgot. Olyan óvatosan építi a feszültséget, hogy szinte már elveszítjük az érdeklődésünket, miközben a film elejétől fogva erős sejtésünk van, hogy miben sántikál a papa. A rendező mesei hangulatkeltéssel próbálja betömködni a cselekményben tátongó lyukakat, miközben a végkifejlettel saját gondosan építgetett allegóriáját is megöli.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.