Visszhang: film

The Beast Within

Visszhang

A tízéves Willow (Caoilinn Spingall) egy yorkshire-i erdő közepén él a szüleivel – Noah-val (Kit Harington) és Imogennel (Ashleigh Cummings) –, valamint a nagyapjával (James Cosmo).

Mindenki rendkívül feszült az egyszerre tekintélyt és lepusztultságot sugárzó családi birtokon, a szeszélyes apa időnként napokra eltűnik a sűrű, sötét erdőben, majd meztelenül és véresen tér haza. A felnőttek idegesen suttognak a zárt ajtók mögött, a kislányt pedig rémálmok és asztmarohamok gyötrik. A dokumentumfilmeken edződött Alexander J. Farrell nem finomkodik a szimbolizmussal: a setét családi fészek falait vadásztrófeák borítják, a borús tekintetű apa egy hatalmas szőrmebundába burkolva indul a rengeteg felé, és gyakorta láthatjuk a bíborszínű teliholdat is. Semmi kétség, a család körül vérfarkas ólálkodik.

Ha a film nem volna egyébként is slendrián, a dolgát akkor is nehezítené, hogy épp ebben az évben debütált az 1941-es klasszikus Farkasember allegorikus újragondolása, amelyben Christopher Abbott férfiúi autoritásában bizonytalan családapája vérfarkasként cincálja szét a családi békét. Ott is sokat kell várnunk, míg megpillanthatjuk a szörny pofáját – Farrell sem sieti el a dolgot. Olyan óvatosan építi a feszültséget, hogy szinte már elveszítjük az érdeklődésünket, miközben a film elejétől fogva erős sejtésünk van, hogy miben sántikál a papa. A rendező mesei hangulatkeltéssel próbálja betömködni a cselekményben tátongó lyukakat, miközben a végkifejlettel saját gondosan építgetett allegóriáját is megöli.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.