Visszhang: film

The Beast Within

Visszhang

A tízéves Willow (Caoilinn Spingall) egy yorkshire-i erdő közepén él a szüleivel – Noah-val (Kit Harington) és Imogennel (Ashleigh Cummings) –, valamint a nagyapjával (James Cosmo).

Mindenki rendkívül feszült az egyszerre tekintélyt és lepusztultságot sugárzó családi birtokon, a szeszélyes apa időnként napokra eltűnik a sűrű, sötét erdőben, majd meztelenül és véresen tér haza. A felnőttek idegesen suttognak a zárt ajtók mögött, a kislányt pedig rémálmok és asztmarohamok gyötrik. A dokumentumfilmeken edződött Alexander J. Farrell nem finomkodik a szimbolizmussal: a setét családi fészek falait vadásztrófeák borítják, a borús tekintetű apa egy hatalmas szőrmebundába burkolva indul a rengeteg felé, és gyakorta láthatjuk a bíborszínű teliholdat is. Semmi kétség, a család körül vérfarkas ólálkodik.

Ha a film nem volna egyébként is slendrián, a dolgát akkor is nehezítené, hogy épp ebben az évben debütált az 1941-es klasszikus Farkasember allegorikus újragondolása, amelyben Christopher Abbott férfiúi autoritásában bizonytalan családapája vérfarkasként cincálja szét a családi békét. Ott is sokat kell várnunk, míg megpillanthatjuk a szörny pofáját – Farrell sem sieti el a dolgot. Olyan óvatosan építi a feszültséget, hogy szinte már elveszítjük az érdeklődésünket, miközben a film elejétől fogva erős sejtésünk van, hogy miben sántikál a papa. A rendező mesei hangulatkeltéssel próbálja betömködni a cselekményben tátongó lyukakat, miközben a végkifejlettel saját gondosan építgetett allegóriáját is megöli.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.