Visszhang: lemez

The Divine Comedy: Rainy Sunday Afternoon

Visszhang

Neil Hannon egy nemrég adott interjújában azzal viccelődött, hogy a két évvel ezelőtti Wonka című film zenéje volt az első igazán sikeres dolog, ami a nevéhez köthető.

Ez persze túlzás, lassan három évtizede működő Divine Comedy nevű kamarapop-zenekara rendszeresen előkelő helyezéseket ért el a brit lemezlistákon, kultikus tévésorozatok filmzenéjét szerezte, operákat írt, dolgozott együtt az Airrel vagy épp Charlotte Gainsbourggal is. Az ír dalszerző nevét persze alighanem többen megismerték a hollywoodi film révén, és nagyon úgy tűnik, hogy a betétdalok sikere segíteni tudott abban is, hogy a Divine Comedy ismét pályára álljon. Az előző évtizedben készült lemezein a zenész hol kissé fáradtnak tűnt (Foreverland, 2016), hol túlságosan ambiciózusnak (Office Politics, 2019).

Tizenharmadik nagylemezén mintha az idén 55 éves Hannon megbékélt volna a korával, és nem próbálna már az a bohókás szőke srác lenni, aki a ’90-es évekbeli albumborítóin látható. Az Abbey Roadon rögzített Rainy Sunday Afternoon vidámabb pillanatait is valami eltüntethetetlen melankólia szövi át, és tényleg olyan hangulata van, mint amikor az ember egy esős vasárnap délután bámul ki az ablakon. A főleg akusztikus hangszerekre és az időnként be­kúszó nagyzenekarra épülő dalok egységesen erősek, a The Heart Is a Lonely Hunter a legfülbemászóbb. A Rainy Sunday Afternoon a legszomorkásabb, de hosszú ideje a legjobb Divine Comedy-lemez, a korszellemhez az égvilágon semmi köze, de Hannonnál ez nem is meglepő.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.