Visszhang: koncert

The Jesus and Mary Chain

Visszhang

Két nappal az ausztriai koncert előtt jön a hír, hogy a Reid fivérek alkotta The Jesus and Mary Chain fellép nyáron, a Fekete Zaj fesztiválon.

Az ember mégis bevállalja az utazást, ha már akkreditált. A helyszín a Bécstől északnyugati irányban 60 kilométerre fekvő kisváros, Krems, azon belül is a Donaufestival. A közvetlen szomszédságban található focipályán épp a harmadosztályú hazai csapat játszik sima meccset a Drassburggal (3-1). A fesztivál kicsit nehezen értelmezhető összművészeti esemény kiállításokkal, vetítésekkel és koncertekkel, amelyen egyértelműen a JAMC a fő attrakció. A testvérpár 22.40-kor lép a mintegy ezer férőhelyes Stadtsaal színpadára, egy dobossal, egy basszusgitárossal és egy gitárossal kiegészülve. Az énekes Jim Reid ezúttal jóval kevesebbet kommunikál a közönséggel a hét évvel ezelőtti bécsi bulihoz képest, William Reid azóta sem lett jobb gitáros, de gerjesztésben továbbra is verhetetlen.

A nyitány a programadónak is megfelelő Jamcod, amelyet a sokkal nagyobb ovációt arató klasszikus, a Happy When It Rains követ. A zenekar ezúttal jóval rövidebb műsort játszik, mint a mostani turnén általában, ráadásul öt dalt adnak elő a nemrég megjelent és nem igazán acélos Glasgow Eyesról. Viszont remekül nyomják le a Some Candy Talkingot és a zúzós In a Hole-t, és a záró Just Like Honey-val és Reverence-szel sem lehet mellényúlni. De 65 percnyi torzítás után sajnos véget ér a buli, és a hazaút háromszor olyan hosszú, mint a koncert volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.