Visszhang: koncert

The Jesus and Mary Chain

Visszhang

Két nappal az ausztriai koncert előtt jön a hír, hogy a Reid fivérek alkotta The Jesus and Mary Chain fellép nyáron, a Fekete Zaj fesztiválon.

Az ember mégis bevállalja az utazást, ha már akkreditált. A helyszín a Bécstől északnyugati irányban 60 kilométerre fekvő kisváros, Krems, azon belül is a Donaufestival. A közvetlen szomszédságban található focipályán épp a harmadosztályú hazai csapat játszik sima meccset a Drassburggal (3-1). A fesztivál kicsit nehezen értelmezhető összművészeti esemény kiállításokkal, vetítésekkel és koncertekkel, amelyen egyértelműen a JAMC a fő attrakció. A testvérpár 22.40-kor lép a mintegy ezer férőhelyes Stadtsaal színpadára, egy dobossal, egy basszusgitárossal és egy gitárossal kiegészülve. Az énekes Jim Reid ezúttal jóval kevesebbet kommunikál a közönséggel a hét évvel ezelőtti bécsi bulihoz képest, William Reid azóta sem lett jobb gitáros, de gerjesztésben továbbra is verhetetlen.

A nyitány a programadónak is megfelelő Jamcod, amelyet a sokkal nagyobb ovációt arató klasszikus, a Happy When It Rains követ. A zenekar ezúttal jóval rövidebb műsort játszik, mint a mostani turnén általában, ráadásul öt dalt adnak elő a nemrég megjelent és nem igazán acélos Glasgow Eyesról. Viszont remekül nyomják le a Some Candy Talkingot és a zúzós In a Hole-t, és a záró Just Like Honey-val és Reverence-szel sem lehet mellényúlni. De 65 percnyi torzítás után sajnos véget ér a buli, és a hazaút háromszor olyan hosszú, mint a koncert volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.