visszhang: lemez

Turnstile: Never Enough

Visszhang

A 2010-ben alapított Turnstile formakövető hardcore punk zenekarként kezdte a karrierjét.

A baltimore-i kvintett időközben azért kacsintgatott erre-arra, de az igazi fordulatot a 2021-ben kiadott harmadik album, a Glow On hozta meg. Ezen az együttes kilépett a műfaji keretek közül, szintikkel, énekelhető refrénekkel, úthengerszerű riffekkel és puhább gitárhangzásokkal egy bizarr, de kétségtelenül működő elegyet hoztak létre. E hosszú évekig érlelt album bombasikere után a Turnstile sztárzenekarként állt neki a folytatásnak. Valószínűleg nem foglalkoztak hardcore fórumok vége­láthatatlan kommentháborúival, hogy hardcore zenekarnak lehet-e őket még tekinteni, és az új albumon még szélesebbre nyitották a játszóteret. Hosszú percekig tartó kütyüs betétek, szándékosan otromba gitárhangzások, és még több dallamos ének borzolja az ortodox rajongók idegeit. Az új lemez, a Never Enough azonban nem ezek miatt lett kissé csalódás. Talán az alapító Brady Ebert kiválása, talán a sterilre vasalt hangzás, vagy éppen a fokozott elvárások miatt, de ez az album néhány egészen remek pillanat mellett (I Care, Never Enough, Birds) sem tud annyira lehengerlő lenni, mint amilyen a Glow On volt. Néhol a kiszámíthatatlansága ellenére is unalomba fullad, de legalább továbbra sem egy helyben topog a Turnstile. És ahogyan őket ismerjük, ez a jövőben sem lesz így, fognak még ők ennél sokkal jobbat is csinálni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.