Öt hónappal később az Ethiopian Airlines Addisz-Abebából Nairobiba közlekedő járatával kísértetiesen hasonló baleset történt – 149 utas és a nyolcfős személyzet veszett oda. Mindkét repülőgép a Boeing legújabb 737 MAX nevű típusa volt, amelyet néhány hónappal korábban állítottak forgalomba szerte a világon.
Rory Kelly dokumentumfilmje egyrészt átfogó módon mutatja be a modern repülés történetében példátlan katasztrófákat animációkkal, pilóták munkájának az elemzésével, rokonok és hozzátartozók visszaemlékezéseivel. Emellett azonban körbejár egy nagyobb történetet is: a Boeing cég felemelkedését és bukását. A vállalat sokáig a megbízhatóság szinonimájának számított – „If it’s not Boeing, I’m not going”, azaz „Ha nem Boeing, nem megyek”, tartotta a fáma évtizedekig. Ahogy azonban a repülés lassan tömegközlekedéssé vált és sorra jelentek meg a riválisok, élükön az európai Airbusszal, a cég lassan megváltozott. Megérkeztek a Wall Street fejesei, a minőség helyett pedig a jelszó egyre inkább a nyereség lett – megismerjük a két gép tragédiájának valódi okait.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!