koncert

A Gorillaz a Várkert Bazárban

Zene

Nem gyakori, hogy egy neves külföldi zenekar ugyanabban az évben kétszer is eljusson Magyarországra, de a Gorillazzal így alakult az idén. Novemberben jönnek az Arénába, múlt pénteken viszont egy amolyan „album showcase” buli erejéig látogattak Budapestre a Telekomnak köszönhetően, a helyszín pedig a félig virtuális zenekar steril világához remekül passzoló Várkert Bazár volt. A közel tucatnyi zenésszel megtámogatott Damon Albarn folyamatosan küzdött a nézők felspannolásáért, hol vizet locsolva rájuk, hol egyéb taktikákat bevetve, de sajnos kiütközött a Gorillaz legnagyobb hiányossága, ami lemezen éppen a legnagyobb erőssége: a vendégek jelenléte. Mivel olyan együttesről van szó, amelynek a munkásságát a fícsöringek határozzák meg, kicsit furán hatott, hogy e „vendégeket” csak a kivetítőn keresztül kaptuk meg; a színpadi zenészek tulajdonképpen az ő éneküket kísérték. Albarn közben mindenféle billentyűs hangszert bűvölt, köztük a melodikát, illetve olyan, nyakba akasztható szintit, amelyről jobb esetben Jean-Michel Jarre, rosszabban a Modern Talking ugrik be. Új lemezükről, a Humanzról nemrég azt írtuk (Amerikai angol, Magyar Narancs, 2017. május 27.), hogy gyengébb lett az előzőekhez képest, és mivel itt lemezbemutató koncertről volt szó, úgy tűnt, ez a mostani koncertre is rányomja a bélyegét. De aztán a fináléban megjelent a Savages énekesnője, Jehnny Beth, hogy parádésan elénekelje a We Got the Powert, és innentől minden megváltozott, vagyis a ráadásban nem tudtak hibázni. A múlt héten megjelentetett és a Humanzre fel sem került Sleeping Powder mellett végre előkerültek a régi dalok is. Megkaptuk a Rhinestone Eyest, a Kids with Gunst, a Bruce Willis-es klipvetítéssel megküldött Stylót, a végén pedig a Clint Eastwoodot, amelyben a rapbetétet egy Philip nevű rajongó adta elő, meglepően jól. Úgy tűnik, mégiscsak érdemes kivárni a novemberi Aréna-koncertet. Reméljük, még több régi dalt vesznek elő.

Várkert Bazár, június 16.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.