Lemez

Alvvays: Antisocialites

  • Lang Ádám
  • 2017. október 14.

Zene

A torontói zenekar 2014-es, cím nélküli bemutatkozó lemezével katapultált az indie rock élmezőnyébe, még a szcénában nagy jelentőségű amerikai főiskolás rádiók toplistáját is megjárták vele. A kilencvenes években kelta folkot játszó The Rankin Familyből érkező gitáros-énekesnő, Molly Rankin vezette csapat nem kapott vérszemet: három év alatt készítette el Antisocialites című második nagylemezét.

A bemutatkozó albumra a Tennis zenekar és a Beach Coast között félúton elhelyezkedő, napfényes jangle pop volt a jellemző, amit most egy eklektikusabb hangzásvilág váltott fel, a dalok túlnyomó része pedig szakítós, odamondós témákat tartalmaz. A Plimsoll Punks egy vászoncipős punk srácnak beszóló shoegaze-téma, a meglehetősen sematikus Heyt kellemesen lökött elektronikus fillek dobják fel, az Already Gone balladája Jesus And Mary Chain-es zajokkal operál. A JAMC tagjához, Jim Reidhez egy vicces fangirlös számot is címeztek (Lollipop – Ode to Jim), amelyben nemcsak az Iggy Pop / lollipop rímpár hangzik el, de a lemez legjobb poénja is, egy refrén elején ellőtt visszhangeffekt formájában. A legjobb szám mégis az első lemez hangulatát visszaadó Dreams Tonite – a doo-woppal kacérkodó, szakítás utáni középtempójának köszönhetően. Az album többi szerzeménye azonban néhány jobb momentumot leszámítva meglehetősen szegényesnek tűnik. Nincsenek maradandó refrének, igazi tetőpontok, ráadásul Molly Rankin éneke sok esetben indokolatlanul affektálós. Mindezt nem tudja feledtetni a Forget About Life pozitív hangulatú, bugyogó szintikkel kísért, összebújásra hívó zárása sem.

Polyvinyl Records, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”