Lemez

Angertea: Snakes In Blossom

  • - vincze -
  • 2016. május 7.

Zene

Az alföldi kis faluból, Nagymágocsról származó Angertea-t példaként lehetne állítani a magyar rockzenekarok elé: noha még mindig jóval kevesebben ismerik őket, mint kellene, pont idén lesz húsz éve, hogy jelentősebb törés nélkül játsszák igazán jellegzetes, zajos, leginkább a grunge, illetve az olyan szélsőségesebb metálzenekarok, mint a Tool vagy a Meshuggah neveinek említésével körülrajzolható zenéjüket. A Snakes In Blossom a debütáló, még magyar nyelvű Lélekvágyat is beleszámolva az ötödik Angertea-lemez, egyben a második, amely külföldi kiadónál jelenik meg, és minden eddiginél szélsőségesebbre sikerült. Ha valaki ismerkedni szeretne a zenekarral, akkor inkább az elődjével (No. 4: Songs Exhaled) próbálkozzon, mert a Snakes nagyon nehéz feladat: az elsőként kikerült, kicsit a toolos Maynard James Keenan énektémáira emlékeztető dallamokat is hordozó Sinking In Strain még a befogadhatóbb dalok közé tartozik, utána viszont elborult, teljességgel kompromisszummentes tételek sorakoznak. Ez azonban itt inkább dicséretnek számít, hiszen a Primus-szerű basszustémával alapozó Instancyt, vagy a záró, egészen beteges effektezésre és zajongásra felhúzott Tisza építkezését mindenki imádni fogja, aki fogékony a szélsőséges és kreatív zenékre. A klipesített Aquarium lírázása viszont a lemez mélypontja: ilyesfajta semmitmondó dalokat a Cavanagh testvérek által annektált Anathema késői időszakában hallhattunk, ezen a lemezen pedig olyan, mint a gumicsizma az asztalon. Kár érte, mert a Snakes In Blossom egyébként kiváló alkotás.

Inverse, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.