Lemez

Angertea: Snakes In Blossom

  • - vincze -
  • 2016. május 7.

Zene

Az alföldi kis faluból, Nagymágocsról származó Angertea-t példaként lehetne állítani a magyar rockzenekarok elé: noha még mindig jóval kevesebben ismerik őket, mint kellene, pont idén lesz húsz éve, hogy jelentősebb törés nélkül játsszák igazán jellegzetes, zajos, leginkább a grunge, illetve az olyan szélsőségesebb metálzenekarok, mint a Tool vagy a Meshuggah neveinek említésével körülrajzolható zenéjüket. A Snakes In Blossom a debütáló, még magyar nyelvű Lélekvágyat is beleszámolva az ötödik Angertea-lemez, egyben a második, amely külföldi kiadónál jelenik meg, és minden eddiginél szélsőségesebbre sikerült. Ha valaki ismerkedni szeretne a zenekarral, akkor inkább az elődjével (No. 4: Songs Exhaled) próbálkozzon, mert a Snakes nagyon nehéz feladat: az elsőként kikerült, kicsit a toolos Maynard James Keenan énektémáira emlékeztető dallamokat is hordozó Sinking In Strain még a befogadhatóbb dalok közé tartozik, utána viszont elborult, teljességgel kompromisszummentes tételek sorakoznak. Ez azonban itt inkább dicséretnek számít, hiszen a Primus-szerű basszustémával alapozó Instancyt, vagy a záró, egészen beteges effektezésre és zajongásra felhúzott Tisza építkezését mindenki imádni fogja, aki fogékony a szélsőséges és kreatív zenékre. A klipesített Aquarium lírázása viszont a lemez mélypontja: ilyesfajta semmitmondó dalokat a Cavanagh testvérek által annektált Anathema késői időszakában hallhattunk, ezen a lemezen pedig olyan, mint a gumicsizma az asztalon. Kár érte, mert a Snakes In Blossom egyébként kiváló alkotás.

Inverse, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.