"Jól eltátottam a számat, amikor megnéztem: mit keres ez a rengeteg szereplõ abban a filmben, amit Emma Thompson és én forgattunk?!" - mondotta tavaly télen lapunknak Alan Rickman. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy másik film
, az
Igazából szerelem kapcsán - egy idõben õk alkották a vásznak ügyeletes "vonzón érdekes arcú" párosát. Ahogy az érzékeny és olykor gondolkodni is hajlandó embereket képzelik a lámpafénybenÉ Nos, megnéztük volna a képét e mû után is. Az 1998-as
Judas Kiss tipikusan
Ponyvaregény utáni mozi: kötelezõ, hogy minden mellékszereplõ élete kész regény legyen, s ez minimum az arcára legyen írva, de jobb, ha el is meséli, nyilván tárcserélés közben. A neves angol vendégmûvészek maguk is mellékszerepekben hoznak problémás hátterû, ám szeretetre méltó bûnüldözõket. A bûn pedig emberrablási megalapozottságú emberölés, úgyszólván véletlenül arra járó áldozattal (férjét, a szenátort felszarvazni érkezõ asszonyka). Pszichopata elkövetõk, a végén elmaradhatatlan csavar - szám szerint tizenkettõ ebbõl egy tucat.
Sebastian Gutierrez (aki késõbb a Gothika forgatókönyvírójaként vagy a Rajzás író-rendezõjeként hallatott magáról) igyekvõ, ám visszafogottan átgondolt, alig is felkavaró, ma már (de nyilván a maga idejében is) bántóan uncsi, olyan "tarantinós" thrillert rendezett - ha mégis kikölcsönzöd, a végéig nem tudod eldönteni, hogy a film+-on láttad-e már, vagy a film+2-n. Vagy egyáltalán láttad-e, mindenesetre minden mozdulata ismerõs.
És persze a híres mûvészek is alibiznek csak, de õket aközben is jó nézni.
A Forum Home Entertainment bemutatója
**