Wanted (film)

  • - köves -
  • 2008. június 26.

Zene

Amikor az égő csipkebokor ábrázolásával is rendre meggyűlik a baja a művészeknek, ha Mózesról készítenek akciófilmet, nagy bátorságra vall a Wanted alkotói részéről, hogy egy szövőszéket tesznek meg a fentről jövő üzenetek tolmácsolójának.
Amikor az égõ csipkebokor ábrázolásával is rendre meggyûlik a baja a mûvészeknek, ha Mózesról készítenek akciófilmet, nagy bátorságra vall a Wanted alkotói részérõl, hogy egy szövõszéket tesznek meg a fentrõl jövõ üzenetek tolmácsolójának. Persze minden attól függ, hogy mit mennyire kell komolyan venni, mert azért az se kutya, hogy a kérdéses szövõalkalmatosságot a Testvériség tagjai veszik körül: egy csomó jól megtermett, fontos beosztást viselõ ítéletvégrehajtó (+ egy bolondos, egy nyüszüge és egy Angelina Jolie), akik a külvilág szemében a Május 1. Ruhagyár egyszerû dolgozói, de maguk közt egy õsi kivégzõbrigád kacsintásokból is értõ beltagjai. A képregénykockákon mindennaposak az ilyesfajta titkos társaságok, s minthogy filmünk is hasonló anyagból vétetett, ott a kiskapu, hogy ujjal mutogassunk a természetesen kultuszstátusba helyezett forrásmûre: ja kérem, ez bizony mûfaji sajátosság. Addig azonban korai lenne még mutogatni, amíg el nem dõl, minek is gondolja magát a produkció: víg operetthajónak vagy high-tech királydrámának. Hasonló dilemmák lengték körül Timur Bekmambetov Moszkva-parti vámpírfilmjeit is (Éjszakai õrség stb.), csakhogy ott a KGB-igazolvány és a vámpírfogak egyidejû felvillantása mindent vitt, míg itt a legfõbb poén, hogy Angelina Jolie Ladába vágja magát (kétségtelen Ötvös Csöpi-reminiszcencia), és beleszáll egy vasúti szerelvénybe. Tele a film ilyen szórakoztató mûsorszámmal, de a szövõszék azért így bántó, az operetthajó fellépõi pedig hol versre váltanak, hol pedig fogják magukat, és tüzet nyitnak a partokra.

A UIP-Duna Film bemutatója

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”