Az esemény (film)

  • - kg -
  • 2008. június 26.

Zene

Létezik Az elveszett frigyláda fosztogatóinak egy híres diákverziója: színtiszta szerelemből készített, igazi rajongói film (mára nagy becsben tartott ereklye), melyet három lelkes tizenéves rakott össze évek munkájával, a malacperselyben talált dugipénzből és a fészerből előrángatott díszletelemekből.
Létezik Az elveszett frigyláda fosztogatóinak egy híres diákverziója: színtiszta szerelembõl készített, igazi rajongói film (mára nagy becsben tartott ereklye), melyet három lelkes tizenéves rakott össze évek munkájával, a malacperselyben talált dugipénzbõl és a fészerbõl elõrángatott díszletelemekbõl. A Spielberghez gyakorta hasonlított M. Night Shyamalan is elkészítette a maga rajongói filmjét, kis szépséghibája azonban a dolognak, hogy õ a saját magával szembeni rajongását örökítette meg Az esemény címû dolgozatában. Ezt az apróságot leszámítva azonban szinte mindenben sikerült hûnek maradnia az amatõr kezdeményezések természetéhez. Például az ebben a körben igencsak elterjedt fogást, miszerint bemondásra kell elhinni, hogy szörny lapul a bokor mélyén, már elõzõ filmje, a Lány a vízben alkalmával elsütötte, de a végén azért csak kiugrasztott egy vicsorgó fenevadat a susnyásból. Új filmjében azonban még ennél is messzebbre merészkedett a baljóslatú semmi mutogatásában, amihez nem is kellett más, csak hogy a fõszereplõ (Mark Wahlberg) heurékát kiáltson, és fejét fogva gügyögje (amit egyébként minden szinopszis elárul): ajvé, a bokor a bûnös! Bûntársai sem akárkik, sorrendben: a fû, a fa és a virág. A film egyik komikusnak szánt jelenetében Mark Wahlberg egy szobanövényhez intéz engesztelõ szólamokat, majd elszégyelli magát, amikor kiderül, hogy mûvirág az illetõ. Olyan jól szerintünk akkor sem jött volna ki a dologból, ha igazi a növény, bár ebbe a merész világvégemoziba az is simán belefért volna, ha a megszólított árnyékcsuporka visszaszól.

Az InterCom bemutatója

*

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.