Lemez

Bajnoq: Senki / Semmit EP

Zene

A Kozmosz a rendszerkritikus punkrock egyik fontos zenekara volt a 2010-es években, koncertjeikre tömegek jártak kiereszteni a gőzt, miközben a NER egyre inkább bebetonozta magát. Feloszlásuk után a tagok közül ketten (Pál Zsombor ének-gitár, Veres Attila dob) új zenekart alapítottak, hasonló szellemiséggel, de kicsit más hozzáállással. Saját bevallásuk szerint a korábbi „majd mi megmutatjuk” mentalitás helyett a Bajnoq dalai mögött a „meg kell írnom ezt a számot, különben elképzelhető, hogy meg fogok bolondulni” gondolat áll.

A csapat repertoárja lassan, de biztosan bővül, a 2018-as bemutatkozás után tavaly és az idén is egy-egy EP-vel jelentkeztek. Ezúttal négy új dalt kaptunk, amelyek minden eddiginél színesebb képet rajzolnak ki. A Vajon (hogyan alszanak ennyire jól?) tipikus punkrock darálás, alig másfél percben, de annál sűrűbb mondanivalóval szúr oda az „uralkodó osztálynak”. A másik három szám inkább közérzeti, mint közéleti ihletettségű. A Nem tud senki se semmit éles váltással a zenekar eddigi legvisszafogottabb szerzeménye, meglepő módon ez talán jobban is áll nekik, mint a fékevesztett ordibálás, és könnyebben is befogadható.

A Sose mondtam őszinte párkapcsolati dal, amelyben Skolák Péter szólógitáros is megmutatja magát énekesként (kicsit a Kozmoszt megidézve, mivel ott két frontember volt), a trombitaszólóval felturbózott Egy gyönyörű árok pedig generációs kihívásokat boncolgat. Mindegyikből ütős koncertsláger lesz, ha újra lehet majd ugrálós, tombolós bulikat tartani.

 

Szerzői kiadás, 2020

 

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.