Koncert

Bantu Continua Uhuru Consciousness

Zene

Lehet azon vitatkozni, hogy hálás feladat-e a Sziget utolsó napján, az utolsó nagyszínpados fellépő után koncertet adni, de az biztos, hogy a Dél-Afrikából érkező Bantu Continua Uhuru Consciousness (BCUC) tökéletesen megoldotta a hálátlannak tűnő feladatot. A Sowetóból származó héttagú csapat már tavaly óriási sikert aratott a fesztiválon, és az idén sem kellett sok időnek eltelnie, hogy a Foo Fighters-árvák és a könnyű zápor elől menekülők megtöltsék a világzenei sátrat, és fergeteges táncolásba kezdjenek. A bantu kisebbséghez tartozó BCUC az ütős hangszerekben erős, a dobokat egy gitáros és két énekes egészíti ki, utóbbiak nem is állhatnának távolabb egymástól: Kgomotso olyan, mint egy lágy hangú soulénekesnő, míg Jovi, a banda vezéregyénisége viszont inkább egy szigorú testnevelő tanárnak tűnik. Sípol, üvöltözik, tüzeli a közönséget és kétszáz százalékon pörög; a koncert közepén már úgy érezzük magunkat, mintha egy pszichedelikus zumbaórán lennénk. De nincs ebben semmi meglepő. A BCUC afro-pszichedelikusnak nevezett stílusa egyszerre tartalmaz törzsi zenei elemeket, funkot, hip-hopot és rock ’n’ rollt, védjegyük pedig egyértelműen az őrült tempó. Azért két negyedórás hangorgia között nem győzik hangsúlyozni, hogy ők az utca egyszerű gyermekei, akik az „itt és most”-ban élnek, zenéjüket pedig azok az emberek inspirálják, akikért és akikkel együtt zenélnek.

Sziget, Global Village, augusztus 13.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.