Koncert

Bantu Continua Uhuru Consciousness

Zene

Lehet azon vitatkozni, hogy hálás feladat-e a Sziget utolsó napján, az utolsó nagyszínpados fellépő után koncertet adni, de az biztos, hogy a Dél-Afrikából érkező Bantu Continua Uhuru Consciousness (BCUC) tökéletesen megoldotta a hálátlannak tűnő feladatot. A Sowetóból származó héttagú csapat már tavaly óriási sikert aratott a fesztiválon, és az idén sem kellett sok időnek eltelnie, hogy a Foo Fighters-árvák és a könnyű zápor elől menekülők megtöltsék a világzenei sátrat, és fergeteges táncolásba kezdjenek. A bantu kisebbséghez tartozó BCUC az ütős hangszerekben erős, a dobokat egy gitáros és két énekes egészíti ki, utóbbiak nem is állhatnának távolabb egymástól: Kgomotso olyan, mint egy lágy hangú soulénekesnő, míg Jovi, a banda vezéregyénisége viszont inkább egy szigorú testnevelő tanárnak tűnik. Sípol, üvöltözik, tüzeli a közönséget és kétszáz százalékon pörög; a koncert közepén már úgy érezzük magunkat, mintha egy pszichedelikus zumbaórán lennénk. De nincs ebben semmi meglepő. A BCUC afro-pszichedelikusnak nevezett stílusa egyszerre tartalmaz törzsi zenei elemeket, funkot, hip-hopot és rock ’n’ rollt, védjegyük pedig egyértelműen az őrült tempó. Azért két negyedórás hangorgia között nem győzik hangsúlyozni, hogy ők az utca egyszerű gyermekei, akik az „itt és most”-ban élnek, zenéjüket pedig azok az emberek inspirálják, akikért és akikkel együtt zenélnek.

Sziget, Global Village, augusztus 13.

Figyelmébe ajánljuk

Pride 2025 – avagy a félelem vége

  • Janisch Attila

A tegnapi menet jóval több volt, mint a valaha szervezett legnagyobb Pride: figyelmeztetés is volt arra, hogy Orbán aljas, társadalmat nyomorító rendszere eljutott a tűréshatárig, ahonnan már nincs tovább.

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.