Alig pár hete annak, hogy e hasábokon a Requiem hang- és videófelvételét méltattuk, és már itt is van John Nelson nagyszerű Berlioz-sorozatának legújabb darabja: az idén áprilisban Strasbourgban rögzített Faust elkárhozása. A bizonytalan műfajiságú „drámai legenda”, amelyhez a magyar közönség az idők végezetéig a Rákóczi-induló, vagyis szabatosabban a Marche hongroise felől fog majd közelíteni. Nos, a túlnyomórészt élő koncertfelvétel gyanánt hallgatandó két lemeznek bizonnyal nem a honfibüszkeségünk tápjául szolgáló zenekari szám a legmegragadóbb részlete: azt hallgassuk inkább Solti ’82-es vagy – bármily meglepő! – Colin Davis ’73-as stúdiófelvételéről. Ám ez nem tekinthető érdemi negatív kritikai megjegyzésnek egy olyan előadásról írván, amelynek címszereplői szólamát Nelson meghitt szövetségese, a Berlioz művei iránt ugyancsak mélyen elkötelezett Michael Spyres énekelte a féloperai forma kereteit soha szét nem feszítő, mégis mindvégig roppant intenzív szólamformálással. Vagy ahol Margitként Joyce DiDonato működött közre – itt helyszűke okán legyen elég e mindig garanciát jelentő név kiírása. És ahol felfedezhettük magunknak a gazdag kultúrájú előadásmódjával a francia operai sátánok eleganciáját és vonzerejét példásan megidéző basszistát, Nicolas Courjalt, valamint rácsodálkozhattunk a Nelson által animált kórus, a lisszaboni székhelyű Coro Gulbenkian szó szerint boszorkányos hangulatteremtő és -váltó készségére.
Erato 2 CD + bonus DVD, 2019