Lemez

Bicep: Isles

  • - minek -
  • 2021. február 3.

Zene

A klubokat és fesztiválokat egyaránt süket csendre kárhoztató lockdown 2021. január 30., szombat nem könnyíti meg a stúdiójukban babráló előadók dolgát sem.

Az ügyes kezű belfasti elektronikus tánczenei duónak (Andrew Ferguson és Matthew McBriar) is hiába lett jelentős előadói reputációja az elmúlt bő évtizedben, most csak a négy falnak küldhetik partihimnuszaikat. Márpedig ők számtalan sikeres megjelenésük, közötte a patinás Ninja Tune-nál még 2017-ben kiadott első nagylemezük anyagából nagyszínpadokat megtöltő, minden elemében élő produkciót tudtak varázsolni. Mostani második nagylemezükkel is tízezres tömegeket tudnának megmozgatni, bár ez most hangsúlyozottan az otthoni zenehallgatóknak készült, minimálisan lejjebb vett tónusokkal, rövidebbre szerkesztett számterjedelmekkel. A szinkópált tört ütemek (amelyekhez határozott, döngölő basszus társul), a lélekhez szóló, sokszor drámai tónusú szintetizátor arpeggiók most sem hiányoznak, de bátran nyúltak egzotikus tónusú hangmintákhoz is, például a Sundial bollywoodi filmzenei motívuma ilyen. Ráadásul nem csupán kölcsönzött vokálminták formájában kerül elő az emberi hang (a felütés az Atlasban rögtön Ofra Haza), ezúttal hús-vér énekesnők is a hangjukat adták több szerzeményhez, sőt Clara La San mindjárt kettőhöz is. A receptúrát olvasva az Isles nagyszerű album is lehetne, de ehhez kicsivel több merészség nem ártott volna. Csalódni így sem fogunk, elvégre fülnek kedves hangzású, kellően energikus zeneanyag született, ami az otthoni átmozgatáshoz tökéletes.

 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.