Lemez

Black Honey: Written & Directed

Zene

Három évvel ezelőtt még nem zavart olyan sok vizet cím nélküli bemutatkozó lemezével a Brightonból induló Black Honey, a Written & Directed című folytatásra viszont mindenképpen érdemes odafigyelni.

Az Izzy Baxter Phillips vezette négyes méltó örököse az olyan „női frontemberes” zenekaroknak, mint a Blondie, az Echobelly, a Garbage, a Lush, a Sleeper, a Joy Formidable és legfőképpen a Metric. Izzy és három társa enyhén new wave-es indie-rockban utazik, és az új albumból kaphattunk volna ízelítőt már a tavalyi Szigeten, de erre nem kerülhetett sor. A tagok a bőség zavarában három demókupac közül választhattak. Az első diszkós, a második motownos volt, de végül a gitárrockos harmadik győzedelmeskedett. Izzy első számú ihletforrása a zeneiek mellett továbbra is Quentin Tarantino, ami a Black Honey klipjeiből is visszaköszön. A már a brit top 10-be is bejutó Written & Directed annak köszönhetően lett profibb az elődeihez képest, hogy az elkészültében közreműködött Dimitri Tikovoï produceri, Alan Moulder hangmérnöki, Carl Barat (The Libertines) és Mike Kerr (Royal Blood) pedig társszerzői minőségben. Ebben a 31 percben egy pillanatnyi üresjárat sincs, kiemelkedő pillanat annál több. A Run for Cover színtiszta Garbage, a Joy Division-ös basszussal ellátott Back of the Bart akár SOAK is énekelhetné, a Believerben visszaköszön Lana Del Rey, a Fire-t fúvósok teszik még izgalmasabbá, a csúcspontnak tekinthető Summer ’92 meg még pont olyan kis mértékben kacsint a Muse-féle Supermassive Black Hole-ra, hogy az ne legyen zavaró.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.