Lemez

Bloc Party: Four

Zene

Sok minden történt a Bloc Party háza táján, mióta 2009-ben nálunk jártak: jött egy elég hosszú leállás, Kele Okereke énekes coming outolt, aztán szólólemezt jelentetett meg, Gordon Moakes basszista csinált egy új zenekart, Russell Lissack gitáros meg beszállt kisegíteni az Ashbe. Viszont négy év szünet után itt a zenekar negyedik lemeze, a nem túl fantáziadús címmel és borítóval kísért Four.

Aki a legutóbbi Intimacy és a fent említett szólólemez kapcsán azt hitte, hogy a Bloc Party tovább merül az elektronikába, az téved - a váltásban persze alaposan ludas lehetett Alex Newport producer, akinek az önéletrajzában olyan nevek bújnak meg, mint az At The Drive-In, a Mars Volta vagy a Melvins. Csatasorba állítása következtében szinte semmi prüntyögés nem hallatszik, van viszont helyette zúzás dögivel, ami nem is áll rosszul a Bloc Partynak, hiszen egyértelműen az övék az indie legjobb ritmusszekciója a Stone Roses óta, Lissackról meg most derült ki, hogy titokban mindig is Van Halent és Judas Priestet hallgathatott. Szerencsére Okereke sem marad le a többiek mögött, a 3x3 refrénjét lényegében Mike Patton stílusában áriázza végig, de aki a Robert Smith-es manírokat jobban szerette tőle, az is megkapja a magáét a meglepő módon bendzsót is bevető Real Talkban. A Kettling a Smashing Pumpkins keményebb darabjait idézi, és szintén nem egy puha menet a beszédes című We Are Not Good People, amiben a QOTSA randevúzik a Muse-zal. Apropó, Muse: Matt Bellamyék zenekara talán a legtöbbször előforduló referenciapont a Fouron, a riffek, a gitárnyűvés egyfolytában őket idézi - de azért a Bloc Party első, gitárpopos lemezéért rajongóknak is jut most pár morzsa. A Four nem sikerült rosszul, úgyhogy van remény: a zenekart nem kell még leírni.

Frenchkiss/Universal, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.