Lemez

Bloc Party: Four

Zene

Sok minden történt a Bloc Party háza táján, mióta 2009-ben nálunk jártak: jött egy elég hosszú leállás, Kele Okereke énekes coming outolt, aztán szólólemezt jelentetett meg, Gordon Moakes basszista csinált egy új zenekart, Russell Lissack gitáros meg beszállt kisegíteni az Ashbe. Viszont négy év szünet után itt a zenekar negyedik lemeze, a nem túl fantáziadús címmel és borítóval kísért Four.

Aki a legutóbbi Intimacy és a fent említett szólólemez kapcsán azt hitte, hogy a Bloc Party tovább merül az elektronikába, az téved - a váltásban persze alaposan ludas lehetett Alex Newport producer, akinek az önéletrajzában olyan nevek bújnak meg, mint az At The Drive-In, a Mars Volta vagy a Melvins. Csatasorba állítása következtében szinte semmi prüntyögés nem hallatszik, van viszont helyette zúzás dögivel, ami nem is áll rosszul a Bloc Partynak, hiszen egyértelműen az övék az indie legjobb ritmusszekciója a Stone Roses óta, Lissackról meg most derült ki, hogy titokban mindig is Van Halent és Judas Priestet hallgathatott. Szerencsére Okereke sem marad le a többiek mögött, a 3x3 refrénjét lényegében Mike Patton stílusában áriázza végig, de aki a Robert Smith-es manírokat jobban szerette tőle, az is megkapja a magáét a meglepő módon bendzsót is bevető Real Talkban. A Kettling a Smashing Pumpkins keményebb darabjait idézi, és szintén nem egy puha menet a beszédes című We Are Not Good People, amiben a QOTSA randevúzik a Muse-zal. Apropó, Muse: Matt Bellamyék zenekara talán a legtöbbször előforduló referenciapont a Fouron, a riffek, a gitárnyűvés egyfolytában őket idézi - de azért a Bloc Party első, gitárpopos lemezéért rajongóknak is jut most pár morzsa. A Four nem sikerült rosszul, úgyhogy van remény: a zenekart nem kell még leírni.

Frenchkiss/Universal, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”