Bóti koszt - José Corbacho, Juan Cruz: Tapas (film)

  • - ts -
  • 2006. szeptember 21.

Zene

A való világban járunk, a napnál is világosabb.
Mindez egy dugásból és egy kihagyott tizenegyesből derül ki (persze a valóság gyakorta csalóka: én például a mondott premisszákból arra következtettem, hogy valahol Galíciában vagyunk, a sillabuszok azonban Barcelona külvárosát említik). Öregedő, finoman szólva is testes kocsmáros kimérten dönget egy korban hozzá illő örömlányt, aki az izgalmakat fokozandó, monoton hangon neveket sorol. Egészen Djukicig felőlem akár az ellenállási mozgalom hősei is lehetnének, de nála kiborul a bili, "Jaj, csak őt ne! Rajta ment el a bajnokság!" - riad a mulandó férfierő. Élő emberek megesett története tehát. (Djukic, a Deportivo La Coruna védője az 1993/94-es bajnokság utolsó, perdöntő mérkőzésén tizenegyest hibázott a Valencia ellen, 0-0 lett a végeredmény, a Barca viszont otthon kitekerte a Sevilla nyakát; kapcsolódó evidenciák: a Barca jövő héten épp a Valenciával játszik, a jelen szezonban is Athénban lesz a BL-döntő, mint akkor [a Milan kábé péppé verte a Barcelonát] - javítsanak ki, ha tévedek.) A bizonyíték kézenfekvő: így dugni csak a való életben lehet, a moziban máshogy kell, s nevezett Miroslav tényleg kihagyta...

Csakhogy a valósággal babrálni kifejezetten kényes foglalatosság. A hazájában dúsan díjazott film alkotói talán ezért is találták jónak a kitaposott úton nekimenni a dolognak. Barcelona, La Coruna, mindegy is: a mágikus realizmus hímes mezején andalgunk (meg is van: andalgúziában). A filmrendezői státusból nézvést alacsonyabb néposztályok között, kevésbé régebbi cseh, mint inkább aligmúlt-béli angol mintákat követve. Van egy tapasbár, s benne keringőznek az egytől egyig csuda helyes, csuda szeretetreméltó, csuda különleges prolik - mindegyiknek megvan a maga baja, s minden baj összefügg szorosan a szerelemmel. Mindazonáltal izgulhatunk, vajon hogyan sikerül kijönniük a kalamajkáikból - az alkotóknak meg a filmjükből. Sokáig persze nem kell rágnunk a körmünket: ezt a tapast közétkeztetésre szánták, receptre készült.

Van két késő kamasz árufeltöltőnk, egy érett szatócsnőnk, egy drogdíler nagyink és mások mellett az emlegetett kocsmárosunk - tanulság: a szórakoztató alsókutyák a szolgáltató szféra kosztoltatási ágazatában nyomulnak. Csak nem etetni akarnak minket is? De bizony. Hovatovább én árukapcsolásra gyanakszom! A mi utcánkban lévő szupermarketben például épp most van spanyol hét: sherry, cava, antipasti, tapas dobozban - kipróbáltam, olyan boltimód finomak. Csak nem együtt jöttek ezzel a filmmel? Mert ez is ilyen. Egy komisz giccs, de eteti magát, s nem fekszi meg a gyomrot.

A mondanivalóit - mert az kettő is van neki - hongkongi vendégszereplője böki ki a végin. A szerelem olyan növény, amit mindennap locsolni kell! Továbbá Bruce Lee él! Alighanem mindkettő igaz lehet.

Forgalmazza a Cirko-Film - Másképp Alapítvány

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.