Lemez

Két arc egyben

Corrosion Of Conformity: Corrosion Of Conformity

  • G. A.
  • 2012. március 19.

Zene

A legtöbb zenekarnak egy sem jön össze teljesen, a COC-nek ellenben kettő darab élete is volt már. Előbb a 80-as években vált hivatkozási ponttá a hardcore-t, punkot és thrash metált egymáshoz közelítő korai lemezeivel, majd - Pepper Keenan gitáros-énekes hadra fogása után - a 90-es években egy teljesen más mozgalom, a 70-es évekbe visszamerengő stoner rock egyik amerikai vezetőjévé vált a vaskos döngetést southern rockból levezetett dallamokkal ízesítő számaival.


2012-ben az észak-karolinai zenekar ismét valami mással próbálkozik. Az 1985-ös Animosity felállásában, vagyis (a hivatalosan nem kilépett, de jelenleg inkább a Downban serénykedő) Keenan nélkül, trióban elkészített lemez kísérlet a zenekar eddigi két arcának egybeötvözésére. Vagyis zsíros, sabbathista riffek és déli metálos zakatolások keverednek - viszonylag problémátlanul - kapkodós punkbetétekkel és a szintén a korai éveket észbe juttató hanyagabb énektémákkal. Utóbbiakon lehetett volna még agyalni kicsit, mert bár Mike Dean hangja távolról sem zavaró, nem állítható, hogy dallamaival valóságos kapaszkodókat kínálna az emlékezetnek - nagyjából egyetlen szám, a korai Soundgarden világát játékba hozó Weaving Spiders Come Not Here kivételével. Ezzel együtt a COC összességében mégis élvezetes kalandként rögzül, mert leginkább olyan, mintha egy koncentrált negyvenperces jam sessiont hallgatnánk, ahol egy rendkívül ízesen játszó zenekar kifáraszthatatlanul adagolja a nem feltétlenül felejthetetlen, de azért egytől egyig elég klassz témákat.

Candlelight, 2012


Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.