Lemez

Két arc egyben

Corrosion Of Conformity: Corrosion Of Conformity

  • G. A.
  • 2012. március 19.

Zene

A legtöbb zenekarnak egy sem jön össze teljesen, a COC-nek ellenben kettő darab élete is volt már. Előbb a 80-as években vált hivatkozási ponttá a hardcore-t, punkot és thrash metált egymáshoz közelítő korai lemezeivel, majd - Pepper Keenan gitáros-énekes hadra fogása után - a 90-es években egy teljesen más mozgalom, a 70-es évekbe visszamerengő stoner rock egyik amerikai vezetőjévé vált a vaskos döngetést southern rockból levezetett dallamokkal ízesítő számaival.


2012-ben az észak-karolinai zenekar ismét valami mással próbálkozik. Az 1985-ös Animosity felállásában, vagyis (a hivatalosan nem kilépett, de jelenleg inkább a Downban serénykedő) Keenan nélkül, trióban elkészített lemez kísérlet a zenekar eddigi két arcának egybeötvözésére. Vagyis zsíros, sabbathista riffek és déli metálos zakatolások keverednek - viszonylag problémátlanul - kapkodós punkbetétekkel és a szintén a korai éveket észbe juttató hanyagabb énektémákkal. Utóbbiakon lehetett volna még agyalni kicsit, mert bár Mike Dean hangja távolról sem zavaró, nem állítható, hogy dallamaival valóságos kapaszkodókat kínálna az emlékezetnek - nagyjából egyetlen szám, a korai Soundgarden világát játékba hozó Weaving Spiders Come Not Here kivételével. Ezzel együtt a COC összességében mégis élvezetes kalandként rögzül, mert leginkább olyan, mintha egy koncentrált negyvenperces jam sessiont hallgatnánk, ahol egy rendkívül ízesen játszó zenekar kifáraszthatatlanul adagolja a nem feltétlenül felejthetetlen, de azért egytől egyig elég klassz témákat.

Candlelight, 2012


Figyelmébe ajánljuk

„A harmincas-negyvenesek gyakran megkérdezik maguktól, hogy miért élünk még mindig itt”

Soltész Béla Osztatlan közös című második novelláskötetének szereplői átlagos emberek, akik a 2020-as évek rossz közhangulata ellenére, a polikrízis közepette próbálnak boldogulni. Generációs tapasztalatokról és az élet minden területére beférkőző politikáról is beszélgettünk a szerzővel, aki társadalomtudósként a migráció hatásait kutatja, dél-amerikai kalandjairól pedig útleírásaiban számolt be.

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.