Lemez

Danko Jones: Fire Music

  • Soós Tamás
  • 2015. április 6.

Zene

Danko Jonesról három dolgot érdemes tudni: nyelve Gene Simmonsénál is nyúlánkabb és csípősebb, a dobosokat a Spinal Tapnél is gyorsabban fogyasztja, és a nullás évek legjobb garázsrocklemezei közül hármat is ő hozott össze (Born A Lion, We Sweat Blood, Sleep Is The Enemy). Danko amolyan posztmodern rockhős, aki úgy túlozza el ironikusan a klasszikus rocksztárhabitust, hogy közben abszolút komolyan lehet venni azt a tépázhatatlan magabiztosságot, azt a zsigeri, macsó energiát, ami a színpadon árad az amúgy puha beszédű, intelligens kanadai srácból. Produkciója csak ott csúszott meg, hogy 2008-tól kezdve túlfeszítette a határait, mikor ugató beszédénekét poposan kent dallamokra cserélte. Az altrock felé kormányzott, szürke Rock And Roll Is Black And Blue után most sem tért vissza a korai lemezek AC/DC-féle bugirockriffeléséhez meg a lendületből légbasszusozható tuskóságokhoz, de új énekmodorához jobban passzoló stílust választott. A Fire Music Danko Jones csordavokálos, punkmetalos albuma, amelyet bevallottan a Misfits koszos, bitumenbonyolultságú dalainak örökségében merített meg. A Body Bagsbe például olyan riffet és sodrást pumpált a rocktrió, hogy az rögtön örökbérletet váltott a Danko-besztofba. Mellé pár régi ­vágású ösztönrockdalt meg egy ­southern country hangulatú Watch You Slide-ot rámolt, a She Ain’t Coming Home-ban pedig egyenest a Judas Priest ikerszólóit és (sajnos) James Hetfield énekstílusát idézte meg. Bár néhány puhított töltelék is felcsúszott rá, végre megint húz és lüktet az új Danko-lemez.

Bad Taste Records, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.